امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67033
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 مهر 1396 - 14:16 | | ارسال توسط :

لاوروف: تلاش‌های مشترک روسیه، ایران و ترکیه اوضاع را در سوریه بهتر کرد

به گزارش بابل نوین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط، سفر ملک سلمان به مسکو را نقطه عطفی در روابط بین روسیه و عربستان توصیف و پیش‌بینی کرد با این سفر، همکاری بین مسکو و ریاض به سطح جدیدی ارتقاء پیدا کند. او در این مصاحبه، به وجود گفتگویی […]

به گزارش بابل نوین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط، سفر ملک سلمان به مسکو را نقطه عطفی در روابط بین روسیه و عربستان توصیف و پیش‌بینی کرد با این سفر، همکاری بین مسکو و ریاض به سطح جدیدی ارتقاء پیدا کند.

او در این مصاحبه، به وجود گفتگویی سطح بالا بین عربستان و روسیه درباره مسائل مورد علاقه دو کشور اشاره کرد و گفت این گفتگو‌ها در حال نتیجه دادن است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر اهمیت ادامه هماهنگی دو کشور در زمینه بحران‌های منطقه‌ای و توافقنامه کاهش تولید نفت تاکید کرد.

لاوروف در ادامه این گفتگو حل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت را بهترین راه پشت سر گذاشتن بحران در سوریه توصیف کرد و گفت: روسیه اهمیت زیادی برای همکاری با ترکیه و ایران به منظور یافتن راه حلی برای بحران سوریه و کمک به بغداد برای مقابله با چالش تروریسم داعش قائل است. تلاش‌های مشترک روسیه و ترکیه و ایران توانست اوضاع را در سوریه بهتر کند و کانون‌های مقاومت داعش و النصره را از بین ببرد.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، را مسئول ویران کردن پایه‌های روابط بین مسکو و واشنگتن دانست که پیامد‌های آن همچنان ادامه دارد.

وزیر خارجه روسیه افزود مسکو در دوره دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ خویشتن‌داری نشان داده است. لاوروف در عین حال با اشاره به تحریم‌های «خصمانه» آمریکا علیه روسیه، خاطرنشان کرد: «ما نمی‌توانیم چیزی را بدون واکنش بگذاریم.»

وزیر خارجه روسیه همچنین از حمله ساختگی علیه روسیه در داخل آمریکا سخن گفت که ادعای مداخله روسیه در انتخابات این کشور بخشی از آن است.

سرگئی لاوروف در ادامه این گفتگو، نیرو‌های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا را به «اقدامات تحریک‌آمیز خونبار» علیه نیرو‌های روس در سوریه متهم و اعلام کرد: «فعالیت نیرو‌های تحت فرمان آمریکا پرسش‌های زیادی مطرح می‌کند. در برخی موارد، این نیرو‌ها به صورت غیرمستقیم دیگر تروریست‌ها را به حمله به مواضع راهبردی که دمشق آن‌ها را به طور مشروع پس گرفته است، تحریک می‌کنند یا عمدا دست به اقدامات تحریک‌آمیز خونبار علیه نیرو‌های ما می‌زنند.»

او به شرق الاوسط گفت: «امروز، همه بازیگران باید جاه‌طلبی‌های ژئوپولیتیک را کنار بگذارند و به طور کامل به برقراری دوباره ثبات و امنیت در سوریه و کل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کمک کنند.»

وزیر خارجه روسیه لغو تحریم‌ها بر ضد دولت بشار اسد را به منظور کمک به روی پا ایستادن دوباره سوریه خواستار شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.