امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 85878
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, با شهدا, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 02 اسفند 1397 - 23:53 | | ارسال توسط :

لزوم تدریس نظریات مقام معظم رهبری در حوزه و دانشگاه/ انتقام خون شهدای سیستان را خواهیم گرفت

سردار قاسم سلیمانی در مراسم یادواره 1747 شهید بابل گفت: متاسفانه از خصوصیات، فرضیات و نظرات امام خمینی و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حوزه درسی نمی‌بینیم، در صورتی که ایشان نظریات عظیمی را ارائه دادند که برای عظمت یک حکومت اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بابل نوین، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم یادواره ۱۷۴۷ شهید شهرستان بابل اظهار کرد: اینکه خداوند توفیق داد تا عمر ما در این دوره از زمانی که بسیاری از اولیا الهی در آرزویش بودند واقع شود، باید سپاسگذار باشیم، خدمت به مردم، نعمتی الهی است  که شکرش را نمی‌توان به جا آورد.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات یادواره شهدا افزود: جلسات و محافل پاسداشت شهدا نقش بسیار پررنگی در جامعه دارد، به ویژه برای نسل جوانی که فرصت دیدن  و یا قرار گرفتن در صحنه دفاع مقدس را نداشتند بنابراین مراسمات یادواره و اهتمام جهت برگزاری‌اش ارزشمند است ، در همه جوامع بشری نیز ایثار و شهادت، مفاهیمی هستند که احترام و اکرام می‌کنند، این تقدس‌گرایی در جوامع مختلف فرق دارد اما اصولا یک احترام عمومی به این فرهنگ عظیم ایثار و شهادت وجود دارد اما جوهر جهاد و شهادت در اسلام تفاوتی دارد، این تفاوت به دلیل هدفمندی و  تقدسش است، دلیل این شور و هیجان نیز به همین هدفمندی برمی‌گردد، از تاثیرات مهم دفاع مقدس مسئولیت‌پذیری در مسئولیت است، امروز اگر فردی در مسئولیت خود مسئولیت‌پذیر باشد و خوب عمل کند، وی را فردی بسیجی می‌دانیم، در واقع عمل خوب وی را متناسب به دفاع مقدس می‌سنجیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: به بنده خبر دادند که در استان مازندران حدود ۱۰۰ هزار نفر برای دفاع از حرم ثبت‌نام کردند، فلسفه آن دقیقا همین است که جوهر جهاد در اسلام هدفمندی دقیقی دارد و افراد با بصیرت اصرار به حضور در این عرصه دارند، پس اشاعه و ترویج فرهنگ شهادت، یادآور این فلسفه برای جامعه است و آثار بسیار مثبت در ابعاد اخلاقی، دینی، رفتاری و ملی دارد، شهید چون در بالاترین وجه از وجوه  فرهنگ‌سازی می‌کند، شهدا بیشترین تاثیر را در نهادینه کردن فرهنگ ایثار در جامعه دارند، اقدامات و اعمال مثبت بسیاری در چامعه اتفاق می‌افتد اما شهادت در بین همه حوادث، در نهادینه کردن فرهنگ دین بالاترین اثر را می‌گذارد زیرا بالاترین عمل است، فرهنگ شهادت باعث می‌شود افراد یک جامعه برای اهداف الهی و ملی خود حاضر به جان‌فشانی شوند، فلسفه پاسداشت شهدا این است وگرنه اثر و منتی بر شهدا و حتی خانواده‌های آنان ندارد، بلکه با اثر مثبت در جامعه، آن را بیمه می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: دفاع مقدس را باید دفاع مادر نامید، زیرا همه دفاع‌هایی که برپایه اسلام اصل هستند و عموما آنها را می‌شناسیم اما دفاع مقدس جامعیت و ویژگی‌هایی دارد که کارساز هستند، اینکه چرا باید به دفاع مقدس به دید دیگری نگاه کنیم، فقط برای این نیست که جلوی دشمن بخواهیم سالگرد پیروزی‌مان را هرسال جشن بگیریم و یا  ادای دینی به شهدا کرده باشیم، اگرچه اینهاهم هست اما کارکرد این اجتماعات به دلیل ویژگی‌های دفاع مقدس است، همان‌گونه که انقلاب ما موجب شد تا یک نظام فاسد از بین برود، نظامی دیگر جایگزین ساختار منحط شود، دفاع مقدس خود به عنوان یک انقلاب مکمل کارکرد موثر و ویژه‌ای دارد که در درون  و سازه انقلاب معنا یافت، زیرا جنگ در ظاهر با انقلاب و اسلام همخوانی ندارد اما  دفاع مقدس ما تمامی ارزش‌های دینی را در جامعه حاکم کرد، غیر از این دفاع دیگر چه جنگی می‌توانست چنین دگرگونی عظیمی را فراهم آورد.

سلیمانی دفاع مقدس را تجلی اسلام ناب دانست و یادآور شد: دفاع مقدس در درون جامعه ما اسلام ناب را بسط داد، در خانه، کوچه و خیابان‌های ما مفاهیم دینی دوباره جریان یافت، اینها همه از عناصر و کارکردهای دفاع مقدس است، دفاع مقدس سیره‌ای است برای هر دفاعی که نابرابر است، هر ملتی که در برابر ظلم قرار گرفت و باید با آن مبارزه کند تا پیروز شود، شیوه‌اش بر مبنای دفاع مقدس است، زیرا این دفاع مادر شیوه‌ای قابل استغاده برای تمامی مظلومان است، این دفاع مقدسی که مانند مدرسه است، این مدرسه در ابعاد اخلاقی، رفتاری، فرماندهی و مسئولیتی است، دفاع مقدس در نمایاندن اسلام  و کشوری که به فرهنگ اسلام تکیه دارد موفق عمل کرد، پیروزی ملت ایران مدین تکیه بر اسلام است و چون دفاع مقدس در همه اعمال پایه اسلامی دارد، توانست این شکوه و فرهنگ حقیقی پیروزی اسلام را بنمایاند.

وی گفت: مازندران مملو از قهرمانان است، چه در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، چه عرصه فقه و عرفان و حتی عرصه ورزشی، علمی، از مواهب دیگری که این استان دارد جایگاه علمی‌اش است، اما تاثیر دفاع مقدس به ویژه بر وجود جوانان سلحشور این خطه و در عرصه ورزش نمود یافت، ورزشکاری که از رقابت با اسرائیل سرباز می‌زند، فکرش بسیار ارزشمندش است و کارش کمتر از مجاهدت، مجاهدان ما در میدان مین نیست، این دفاع مقدس است که باعث رویش چنین جوانان و تفکراتی می‌شود.

این سرلشکر پاسدار خاطرنشان کرد: شهیدان خصوصیاتی داشتند که توانستند ابن راه را طی کنند، اگر خیلی‌ها قلبشان در آرزوی شهادت می‌تپد به دلیل ویژگی‌ها و خصوصیات شهداست، این نشان می‌دهد قلبهایی آماده این فرهنگ هستند، شهادت عملی است که از یک فهیم به قصد قرب به خدا در جهت خدمت به دیگران سر می‌زند، این عمل با از دست دادن نعمت‌های دنیایی خصوصا فرصت عمر بشری است، این فرد فهیم قصد قرب به خدا را مقدم می‌داند بر  بقا و نعمت‌های الهی، آن چیزی که برای شهید فضیلت دارد  برتر از علائقش است، به همین دلیل می‌گوییم شهید فضیلتش قبل از کشته شدن است، شهیدی که می‌میرد مانند دکتری است که فارغ‌التحصیل شده است، وی راهی را برای شهادت طی کرد تا شهید شد در واقع شهادت جشن‌ فارغ‌التحصیلی شهداست زیرا شهادت یک اتفاق آنی نیست، کسی که به شهادت می‌رسد به علم الهی دست پیدا می‌کند، شهید در واقع خداشناس واقعی است که از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و هم به علم الهی رسیدند و هم در محضر خدا حاضر شدند.

وی افزود: همه ما دو دوشمن داریم، دشمن درونی و بیرونی، همه آنهایی که از سیم خارها و دژهای دشمن گذشتند ابتدا از دژهای درونی خود گذشتند و بعد موفق شدند دشمن را شکست دهند، مقام معظم رهبری فرمودند که ما مانند کسانی هستیم که به بالای یک قله مرتفع رسیدیم، فتح قلعه مهم است اما مهم‌تر  ماندن در بالای قلعه است، همه ما تا زمانی که زنده‌ایم در معرض امتحان هستیم، خوب است در این مسیر اگر بمانیم مهم است.

این فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بیان کرد: ما به عنوان ملت مسلمان اگر فکر موضوع منصفانه‌ای داشته باشیم، کارکرد انقلاب نسبت به اسلام را می‌بینیم، البته مذهب هم در درون همین اسلام است، در طول تاریخ گذشته، اسلام دورانی سیاه را گذراند و امثال بنی‌عباس  چه‌ها بر سر اسلام آوردنداما گفته می‌شود امام اسلام را دوباره زنده کرد، این تجدید حیات نسبت به اسلام نبوی است، امام هم آمد اسلام ناب را معرفی کرد و هم دست روی انحرافات اسلام گذاشت، انحرافاتی که در تاریخ اسلام و در کشورهای اسلامی به عنوان یک تهدید برای اسلام است دست گذاشت، ایشان اسنعمار و راه‌های آن برای تضعیف اسلام  را معرفی کرد. امام خیلی کار بزرگی کرد، امام دو موضوع را در اولویت بحث اسلام مطرح و به طور ویژه بر آنها تاکید کرد،یکی موضوع فلسطین، دوم موضوع خطر وهابیت.

وی ادامه داد: این نظام در دنیا تنها نظامی است که بر پایه اسلام اداره می‌شود. شما نگاه کنید به کشورهای اسلامی غیر از عراقی که امروز از زیر آوار بعثی‌ها خارج شده و دارد در مسیر درستی حرکت می‌کند. بقیه به دست یهودی‌ها اداره می‌شود، اینطور نبود که امام فقط آمد اسلام ناب محمدی را معرفی کرد، و ایجاد حکومتی بر پایه آن. بلکه در اثر آن حرکت‌های مختلف اسلامی جان گرفتند. این انقلاب اگر نبود، این حرکت‌های اسلامی به چیزی نمی‌رسید، در دفاع مقدس توانستند با قدرت اسلام برای اولین بار در جنگ با دشمنی که بالاترین تکنولوژی ها را در اختیار دارد، مجادله کنند و بر پایه اسلامی که امام، انقلاب را ایجاد کرد، یک حزب مبارکی در دنیا متولد شد به نام حزب الله و دشمنانش را شکست داد.

سردار سلیمانی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی دیگری که ایران در اثر انقلاب به دست آورد، قدرت و اقتدار است، قدرت و  اقتدار فرق دارند، ممکن است کشوری، جریانی یا شخصی دارای قدرت مالی و جغرافیایی فراوانی باشد ولی فاقد اقتدار است، یا کسی هم باشد فاقد قدرت باشد ولی دارای اقتدار است. امام مصداقش این اقتدار است. امام در دوره‌ای که هیچ قدرتی در اختیار نداشت جز اتکا به خدا، صاحب اقتدار بود. شما نگاه کنید در کشورهای دنیا می‌بینید بعضی کشورها قدرت زیادی دارند اما اقتدار ندارند، آل سعود را ببینید که آمریکا می‌گوید اگر ما نباشیم شما دو ماه نیستید.

وی با انتقاد از برجام‌خواهی دوباره برخی یادآور شد: جمهوری اسلامی دارای اقتدار است. چرا اینقدر اصرار می‌کنند با اینکه برجام انجام دادند برجام دیگری نیز انجام دهند، چرا؟  اصرار بر برجام منطقه‌ای برای چیست؟
جز اینکه می‌خواهند این روح که از ایران اسلامی به جهان اسلام  جان داد را بخشکانند.

 فرمانده نیروی قدس سپاه تاکبد کرد: متاسفانه از خصوصیات، فرضیات و نظرات امام خمینی و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حوزه درسی نمی‌بینیم، در صورتی که ایشان نظریات عظیمی را ارائه دادند که برای عظمت یک حکومت اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان  افزود: به مردم پاکستان عرض می‌کنم در داخل پاکستان نفوذ  پول سعودی صورت گرفت و می‌خواهند با این اقدامات پاکستان را نابود کنند، ارتش پاکستان نباید اجازه دهد که چند میلیارد دلار پول یک آدم‌کش سعودی چند نفر مسلمان را در داخل یک اتوبوس زنده زنده بسوزاند و عملیات‌هایتروریستی دیگری را در منطقه ایجاد کند.

سلیمانی در پایان گفت: هر کسی این نقشه را برای پاکستان کشیده هدفش انشقاق پاکستان است. هشدار می‌دهم ایران را آزمایش نکنید و هر کسی ایران را آزموده پاسخ محکم آن را گرفت،ما این گروه خبیث را در هر نقطه‌ای از جهان بیابیم تنبیه می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم خون جوانان ما در داخل کشور به سادگی پاک شود و انتقام خون آنان را خواهیم گرفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.