امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 92916
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اخبار ویژه, اسلایدر بزرگ, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 08 مرداد 1402 - 8:28 | | ارسال توسط :
مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

لزوم توسعه صنایع خلاق فرهنگی در مازندران/ راه برون رفت از مشکلات اجتماعی کاربست فرهنگ ایرانی اسلامی است

وحید آرایی مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از صنايع خلاق فرهنگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی که ارتباط مستقیم با صنايع دانش‌بنیان دارد می‌تواند یکی از راه‌های تحقق شعار سال، تقویت بنیه اقتصادی استان، موجبات اشتغال آفرینی و درآمدزایی مازندران را فراهم آورد.
لزوم توسعه صنایع خلاق فرهنگی در مازندران/ راه برون رفت از مشکلات اجتماعی کاربست فرهنگ ایرانی اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بابل‌نوین، همزمان با برخی از چالشهای فرهنگی اجتماعی در جامعه امروزی، دکتر وحید آرایی مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم حمایت و ارتقای صنایع خلاق فرهنگی در مازندران اشاره و اظهار کرد: وقتی صحبت از صنایع فرهنگی و خلاق می‌کنیم یعنی خلق ایده و تولید، توزیع محصولات و خدمات فرهنگی مبتنی بر قابلیت دانش‌بنیان مدنظر است.

وی افزود: صنایع فرهنگی نقطه اتصال اقتصاد و فرهنگ است یعنی از یک سو ارتباط ناگسستنی با ارزش‌های فرهنگی دارد و از سویی دیگر بحث ورود آن به عرصه اقتصادی مطرح می‌شود.

این مسئول عضو هیأت امنا مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: محصولات و صنایع فرهنگی فراوان و متنوعی اعم از گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی، موسیقی، اماکن مذهبی، مناسبت‌ها و نمادهای دینی، هنرهای تجسمی، مد و لباس و… در مازندران وجود دارد که می‌بایست از این ظرفیت‌های عظیم در جهت توسعه و تقویت صنایع خلاق فرهنگی استفاده کرد.

دکتر آرایی تصریح کرد: حمایت از صنایع خلاق فرهنگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی که ارتباط مستقیم با صنایع دانش‌بنیان دارد می‌تواند یکی از راه‌های تحقق شعار سال، تقویت بنیه اقتصادی استان، موجبات اشتغال آفرینی و درآمدزایی مازندران را فراهم آورد.

عضو شورای مقرری بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه، صدا و سیمای کشور افزود: توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر، کمک به بهبود کسب و کارهای خلاقانه و دانش‌بنیان فرهنگی و هنری و نیز حمایت از کارآفرینان فرهنگی استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که البته در این زمینه نقش شرکت‌های خلاق و خانه‌های نوآوری در عرصه تولید و حتی صادرات بین‌المللی حائز اهمیت است.

وی افزود: پرداختن به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر و حضور مؤثر در صنایع خلاق فرهنگی جزو اولویت‌های استان به شمار می‌رود و راه برون رفت از مشکلات اجتماعی کاربست فرهنگ ایرانی اسلامی است.

دکتر آرایی در پایان تأکید کرد: ظرفیت‌های مازندران در این عرصه باید با ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و داشته‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی از طریق اقدامات عملیاتی از جمله؛ برگزاری رویدادهای صنایع خلاق فرهنگی، توسعه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع خلاق فرهنگی تقویت شود که البته نیازمند هم‌افزایی مردم، نگاه حمایتی، مسئولانه و سیاستگذاری جامع از سوی مراجع ذیربط استان می‌باشد.

 

تهیه و تنظیم : روح‌اله قلی‌پور

| منبع خبر : بابل نوین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.