امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72504
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 08 آذر 1396 - 14:00 | | ارسال توسط :

لوازم های آرایشی قاچاق تقلبی است

به گزارش بابل نوین،عبدالله اسفندیاری نایب رییس اتحادیه لوازم خرازی فروشان با اشاره به میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی کشور در مقیاس جهانی اظهار کرد: برحسب اطلاعات بدست آمده رتبه کشور در میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در جایگاه هفتم جهان قرار دارد که بر طبق میزان مبلغ خریداری شده این رتبه بدست […]

به گزارش بابل نوین،عبدالله اسفندیاری نایب رییس اتحادیه لوازم خرازی فروشان با اشاره به میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی کشور در مقیاس جهانی اظهار کرد: برحسب اطلاعات بدست آمده رتبه کشور در میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در جایگاه هفتم جهان قرار دارد که بر طبق میزان مبلغ خریداری شده این رتبه بدست آمده است.

وی ادامه داد: قشر جوان، بخش عمده ای از جمعیت کشور را تشکیل داده  بدین امر، میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه هم در رتبه دوم قرار دارد.

این مقام مسوول، با اشاره به اینکه رتبه های نخست متعلق به کشور های اروپایی و آمریکایی بوده است تصریح کرد: فرهنگ حاکم بر کشور، جمعیت بالا و وجود تولیدکنندگانی که صاحب نام در این صنعت بودند موجب شده تا جایگاه های اول به کشور های اروپایی و آمریکایی اختصاص یابد.

اسفندیاری، با تاکید براینکه ایران، به عنوان یک کشور مصرف کننده در این بازار تلقی می شود بیان کرد: میزان تولیدات جوابگوی نیاز بازار داخلی نبوده به همین علت کشور های تولیدکننده مادر در این صنعت، بازار کشور را به عنوان هدف برگزیده و از زوایای مختلف، تولیداتشان را وارد بازار می کنند.

نایب رییس اتحادیه خرازی فروشان  تشریح کرد: میزان واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور طبق آمار های اعلامی از سازمان غذا و دارو در سال ۹۵ گویای ورود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قانونی به کشور بوده همچنین به همین مقدار هم تولیدات به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

اسفندیاری در خصوص میزان تولید داخلی این صنعت در کشور گفت: عدم حمایت دولت و ارائه تسهیلات مناسب موجب شده تا تولید کالاهای آرایشی و بهداشتی صرفه اقتصادی برای تولیدکنندگان نداشته باشد به همین علت، آمار دقیقی از میزان این محصولات در دست نیست.

وی، در خصوص سلامت کالاهای وارداتی به کشور اذعان کرد: قطعا کالاهایی که نظارتی بر ورود آن ها به کشور نبوده تولیداتی تقلبی، غیربهداشتی، تاریخ مصرف گذشته و فاقد استاندارد های لازم بوده که این کالاها برای سلامت مردم مضر بوده که باید برای جلوگیری از ورود آن برنامه ی جامع و کاملی در دستور کار قرار گیرد.

نایب رییس اتحادیه در این راستا افزود: اقدامات زیادی در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق توسط سازمان غذا و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته به طوری که میزان ورود تولیدات قاچاق به کشور حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.