امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51379
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 22 اسفند 1395 - 10:20 | | ارسال توسط :

مؤمن حریم دارد/ انتقاد از ورود بی‌حد و مرز در فضای مجازی

یک استاد دانشگاه با انتقاد از اینکه برخی افراد خود را در فضاهای تلگرام، اینستاگرام و خیلی گرام‌های دیگر، گرامی کرده‌اند، گفت: یک مؤمن برای فعالیت خود حریم می‌شناسد و قرار نیست به هر قیمتی دیگران او را دوست داشته باشند.

به گزارش بابل نوین، محمدهادی یدالله‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: در سبک زندگی قرآنی، فرد خداوند را حاضر، ناظر و برهمه چیز، محیط می‌داند.

وی با بیان اینکه افزایش بیماران روانی نشان‌دهنده  قرآنی نبودن، سبک زندگی‍مان است، افزود: در سبک زندگی اسلامی انسان افسردگی پیدا نمی‌کند چون با ذکر خدا موانست دارد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید ریشه برخی از مشکلات زندگی در باورها جست، ادامه داد: اغلب در زندگی ما شرک وجود دارد و خدا را حاضر در زندگی‌مان نمی دانیم.
وی افزود: برخی از مسئولان و مدیران و مربیان قرآنی ایمانی متزلزل داشته و به آنچه می‌گویند عامل نیستند و این خود تاثیر منفی در تربیت قرآن آموزان دارد.
یدالله پور اظهار کرد: مهمترین دعوت قرآن دعوت ایمان به خدا،  جهان آخرت، جهان غیب، مکاتب آسمانی و پیامبران است و ایمان نعمت بزرگی است چرا که یک مومن واقعی به سمیع بودن و بصیر بودن خداوند ایمان داشته و خداوند را از رگ گردن به خود نزدیکتر می‌داند.
وی با بیان اینکه لایه زیرین سبک زندگی قرآنی اندیشه و جهان بینی توحیدی است، افزود: مرحله بعدی  سبک زندگی قرآنی انگیزه‌ها است و در حوزه اخلاق اسلامی انگیزه و نیت انسان بر اینکه این عمل درست و خالص باشد از اهمیت ویژه برخوردار است.
یدالله پور گفت: در سوره مبارکه ممتحنه می خوانیم، هر کسی با خدا باشد در هر جا باشد در زیر چتر محبت او است، بنابر این دوست داشتن و دشمن داشتن مومن باید برای خدا باشد.
وی با انتقاد از اینکه برخی افراد خود را در فضاهای تلگرام، اینستاگرام  و خیلی گرام‌های دیگر، گرامی کرده‌اند، افزود: یک مومن برای فعالیت خود حریم دارد و قرار نیست به هر قیمتی دیگران او را دوست داشته باشند.
برخی‌ها شخصیت‌ نمایشی پیدا کردند
این استاد دانشگاه با بیان اینکه هیچگاه ظاهر افراد آنها را به بهشت نمی‌برد اما ممکن است به جهنم  ببرد، اظهار کرد: برخی‌ها شخصیت‌ نمایشی پیدا کردند و بازیگران خوبی شدند گویی دین در آنها نیست و اینگونه افراد تا زمانی که باورهاشان درست نشود آسیب‌پذیر خواهند بود.
وی با بیان اینکه برای خدایی‌شدن، انگیزه و نیت باید اصلاح شود، افزود: کسی که برای خدا دوستی و دشمنی کند و محبت ورزد تولی و تبری داشته باشد محبتش ماندگار است اما محبت‌هایی که برای خدا نیست دوام ندارد.
دوستی با نامحرم و عشق‌های چند ضلعی در سبک زندگی قرآنی وجود ندارد
یدالله پور با بیان اینکه پیامبر توصیه می‌کرد که دخترانتان را با فرد با ایمان به تزویج درآورید، گفت: در سبک زندگی قرآنی دوستی با نامحرم و عشق‌های چند ضلعی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مهمترین بعد رفتاری یک انسان در سبک زندگی قرآنی عمل صالح است، افزود: اگر بینش و عواطف اصلاح شود رفتارمان اصلاح می‌شود.
این محقق و پژوهشگر قرآنی با اشاره به آیه ۱۶۰ سوره مبارکه انعام «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَهِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها وَ مَنْ جاءَ بِالسَّیِّئَهِ فَلا یُجْزی‏ إِلاَّ مِثْلَها وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ»، «هر کس عمل نیکی بیاورد، ده برابر آن پاداش برای اوست و هر کس عمل بدی بیاورد،جز به همان اندازه سزایش نمی دهند و ایشان مورد ستم قرار نمی گیرند»، تصریح کرد: وقتی خداوند فرمود «کسی عمل خوبی را بیاورد» این یعنی مهمتر از عمل خوب نگهداری از عمل  نیک است و چه بسا بسیار عمل خوب انجام دهیم اما نتوانیم از کردار نیک مان پاسداری کنیم و چه بسا نیکى‏ها که با ریا و عُجب و گناهان دیگر محو و حبط شود. پس عملى ملاک است که به صحنه‏ قیامت آورده شود.
وی در ادامه بیان کرد: در سبک زندگی قرآنی، آدمی هر غذایی را نمی خورد، تن نمایی ندارد، آرایش و حجم نمایی ندارد.
یدالله پور با بیان اینکه آنهایی که  در پیروی از ولی امر و حفظ ارزش‌های دینی به جبهه رفتند تا آخر بسیجی می‌مانند، عنوان کرد: افرادی که از روی احساسات وارد یک اقدام ارزشی شوند مقاومت در کار نخواهند داشت و از ادامه فعالیت و  مبارزه سرباز می‌زنند.
قبل از مرگ خودمان را حسابرسی کنیم
وی افزود: بهتر است مطابق قرآن که از ما خواسته، قبل از آنکه ما را بمیرانند خود بمیریم، قبل از مرگ از خود حسابرسی داشته باشیم.
این استاد دانشگاه گفت: برای رسیدن به مقام قرب الهی نیاز داریم ایمان و انگیزه‌هامان را ارزیابی کنیم  و رفتارمان را درست باشد./ص
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.