امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 49895
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 08 اسفند 1395 - 9:45 | | ارسال توسط :

مازندران جزو ۱۰ استان برتر از لحاظ کاهش نرخ بیکاری است

استاندار مازندران، گفت: مازندران جزو 10 استان برتر از لحاظ کاهش نرخ بیکاری است و در این میان فعالیت روستاییان در جهت رونق اقتصاد استان موثر است.

به گزارش بابل نوین،به نقل از قائم‎آنلاین، ربیع فلاح جلودار در مراسم اختتامیه نمایشگاه “مازرونی سره” با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی و خانگی بانوان در ۱۳۰ غرفه و با حضور ۱۷۰ نفری بانوان، از ۳ اسفند در مکان نمایشگاه‌های بین المللی مازندران شکل گرفت، این حرکت را بسیار ارزشمند خواند و اظهار کرد: حضور تعدادی از هنرمندان صنایع دیگر روستایی در این نمایشگاه باید دیده می‌شد.

وی افزود: امسال تلاش‎ها در حوزه اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شد و واحدهای تولیدی که دچار رکود فعالیتی شدند با دریافت تسهیلات، به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار مازندران تصریح کرد: در استان مازندران تاکنون به بیش از ۹۹۰ بنگاه اقتصادی اعم از کشاورزی و صنعتی به ارزش ۴۱۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب بسته رونق تولید پرداخت شده است.

این مسؤول دستاوردهای بانوان روستایی را عامل رونق اقتصاد روستا دانست و گفت: با توجه به اینکه ۴۶ درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‌دهند، با رونق اقتصادشان، اقتصاد شهرها نیز به سمت توسعه یافتگی سوق خواهد یافت و برای موفق عمل کردن در این راستا باید به بحث زیرساخت‌ها، بهداشت، فاضلاب، برق، گاز و آب روستایی توجه بیشتری داشت.

فلاح جلودار روستاها را کانون مهم گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه روستاها مهد تولید و اشتغال هستند، توسعه گردشگری روستایی از جمله اقدامات مهمی است که جاذبه‌های روستاها را پر رنگ‌تر به همه مردم ایران و کشورهای دیگر، نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مازندران جزو ۱۰ استان برتر از لحاظ کاهش نرخ بیکاری است و در این میان فعالیت روستاییان در جهت رونق اقتصاد استان موثر است.

استاندار مازندران با تأکید بر با اهمیت شمردن بازارچه‌های دائمی در راستای فرهنگ بومی، بیان کرد: بازارچه‌های دائمی فروش محصولات و تولیدات بانوان روستایی، علاوه بر رونق اشتغال و اقتصاد روستا، می‌توانند فرهنگ بومی محلی و آداب و رسوم روستایی را توسعه داده و این مهم جایگاه مناسبی برای رونق گردشگری محسوب شود.

این مسؤول از احداث و اصلاح هزار و ۲۸۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی طی ۳ سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: اینترنت با پهنای پنج باند در هزار روستای مازندران، در دستور کار قرار دارد./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.