امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55790
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1396 - 13:59 | | ارسال توسط :

ماه پیامبر(ص) از فردا آغاز می‌شود/ بهترین اعمال استغفار و روزه

ماه شعبان المعظم از فردا آغاز می شود و توصیه شده ترین اعمال برای این ماه استغفار، صدقه دادن و روزه گرفتن است.

به گزارش بابل نوین، ماه شعبان المعظم ماه منتسب به حضرت رسول(ص) است. حضرت رسول(ص) این ماه را روزه مى گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می شود.

برای این ماه شریف اعمال ویژه ای ذکر شده است که از جمله توصیه شده ترین این اعمال گفتن هر روز ۷۰ مرتبه ذکر «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَهَ» است. در روایات آمده است که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است و هر که در هر روز از این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماه هاى دیگر استغفار کرده است.

روزه گرفتن نیز از بهترین اعمال عبادی است که می توان به تبعیت از حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(ع) در این ماه انجام داد و این ماه را به ماه مبارک رمضان متصل کرد. از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که هر کس روز اول شعبان را روزه بگیرد براى او بهشت واجب می‌شود سید بن طاوس از حضرت رسول صَلَّى اللهِ علیه و آله نیز براى کسى که سه روز اول این ماه را روزه بگیرد ثواب بسیارى نقل کرده است.

گفتن هر روز هفتاد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِیمُ الْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ‏» نیز از ذکرهای توصیه شده این ماه است.
صدقه دادن، در تمام این ماه هزار بار گفتن: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ* وَ لَا نَعْبُدُ إِلَّا إِیَّاهُ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ‏»، خواندن مناجات شعبانیه، خواندن صلوات خاصه ماه شعبان و زیاد صلوات فرستادن از دیگر عبادت های توصیه شده است.

همچنین توصیه شده است که در شب‌هاى سه روز اول این ماه دو رکعت نماز که در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید یازده مرتبه خوانده شود.

برای مشاهده جزئیات بیشتر و ادعیه ویژه این ماه به کتاب مفاتیج الجنان مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.