امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79403
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 04 اسفند 1396 - 15:10 | | ارسال توسط :

مبارزه با زنگ زرد در سطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع گندم

به گزارش بابل نوین، یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات درباه آخرین وضعیت آفت سن گندم اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی ها به غیر از استان اصفهان، جمعیت آفت سن گندم به دلیل کاهش بارش باران در سایر استان ها بالا است. وی با اشاره به ضرورت مبارزه با آفت گندم در ۲ میلیون و […]

به گزارش بابل نوین، یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات درباه آخرین وضعیت آفت سن گندم اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی ها به غیر از استان اصفهان، جمعیت آفت سن گندم به دلیل کاهش بارش باران در سایر استان ها بالا است.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با آفت گندم در ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی خبر داد و گفت: براین اساس در یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی مبارزه با سن مادر و مابقی سن پوره صورت خواهد گرفت.

به گفته ابطالی با توجه به افزایش جمعیت آفت سن گندم در اماکن زمستان گذران ، رشد گندم عقب تر است.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: سطح مبارزه با آفت سن گندم از یک میلیون و ۹۳۰ هزار هکتار به ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار در سال گذشته رسید که این امر در ارتقای کیفیت گندم و کاهش سن زدگی از ۲ به نیم درصد، تاثیر بسزایی داشته است.

ابطالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت بیماری زنگ زرد گندم بیان کرد: در سال زراعی ۹۵-۹۶ مبارزه با زنگ زرد در سطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع گندم پیش بینی شده است.

به گفته وی؛ در سال زراعی ۹۴-۹۵ سطح مبارزه با آفت زنگ زرد در ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار هکتار پیش بینی شده بود، در حالیکه کانون کوبی در سطح ۶۰ هزار هکتار کنترل شد.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: سالیانه سطح عملیات مبارزه علیه بیماری لکه نواری گندم و جو خوشه ای در ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار صورت خواهد گرفت، چراکه این بیماری و آفات ناشی از آن به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.