امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81335
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 25 فروردین 1397 - 12:12 | | ارسال توسط :

مبعث رستاخیز عاشقی خدا نسبت به انسان است

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام علی سرلک درخصوص روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) گفت: مبعث رستاخیز عاشقی خدا نسبت به انسان است، در مبعث خدا بهترین و نازنین‌ترین بنده خودش را برای ما فرستاده است. «لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ، به یقین، رسولی از خود […]

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام علی سرلک درخصوص روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) گفت: مبعث رستاخیز عاشقی خدا نسبت به انسان است، در مبعث خدا بهترین و نازنین‌ترین بنده خودش را برای ما فرستاده است. «لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ، به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنج‌های شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است!» (سوره مبارکه توبه آیه ۱۲۸)؛ خداوند کسی را دنبال ما فرستاده که شب و روز برای ما ندارد. قرآن در آیه «فلعلک باخع نفسک على آثارهم إن لم یؤمنوا بهذا الحدیث» تصریح می‌کند که ایشان حاضر است خودش را برای ما نابود کند.

وی در ادامه بیان کرد: مبعث وصف حال مرد مهربانی است که برای بیرون کشاندن ما از منجلاب‌ها و آلودگی‌های شخصی و اجتماعی از همه وجودش هزینه می‌کند. زبان حال پیغمبر نسبت به ما را در یک بیت شعر می‌توانم خلاصه کنم: «من که ملول گشته ام از نفس فرشتگان/ قال و مقال عالمی میکشم از برای تو»، تاحدی غصه ما را خوردند و می‌خورند، که اگر انسان تصور کند حق دارد عاشق این پیامبر عظیم و عزیز و مهربان باشد.

حجت الاسلام سرلک افزود: عید مبعث، آمدن چنین غم گسار بی قراری است تا ما را از همه غل و زنجیر‌های انحرافی نجات دهد. البته در مقابل پیامبر اسلام(ص) بسیار صف کشیدند و بار‌ها با تهمت‌ها و رنج‌های مختف او را آزردند.

این سخنران و کارشناس مذهبی اظهار کرد: ما جزو امت پیامبر هستیم و چه مژده‌ای بزرگتر از این که الحمدلله ما در این مسیر قدم می‌گذاریم و کشور و مردم ما در جمهوری اسلامی ایران چنین گرایش جانانه‌ای به این امت دارند. به تعبیر امام راحل(ره) مردم زمانه ما از مردم زمان پیامبر (ص) جلوتر هستند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.