امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 17799
  پرینتخانه » اجتماعی, شنیده ها تاریخ انتشار : 21 مهر 1394 - 20:26 | | ارسال توسط :

مداح گران قیمت برای بزرگترین شهرستان مداح و شاعر پرور شمال کشور

به گزارش بابل نوین : شنیده شده است‌با وجود اینکه شهر بابل باپیشینه مذهبی و فرهنگی‌از گذشته تا به امروز و داشتن هیاتها، ذاکران و شاعرلان اهل بیت بسیار خوب که در سطح کشور علی الخصوص شمال کشور زبانزد همه هستند، یکی از هیاتهای مذهبی با هزینه هنگفت برای یک مداح (ج.م) که روایتهای مختلف […]

به گزارش بابل نوین : شنیده شده است‌با وجود اینکه شهر بابل باپیشینه مذهبی و فرهنگی‌از گذشته تا به امروز و داشتن هیاتها، ذاکران و شاعرلان اهل بیت بسیار خوب که در سطح کشور علی الخصوص شمال کشور زبانزد همه هستند، یکی از هیاتهای مذهبی با هزینه هنگفت برای یک مداح (ج.م) که روایتهای مختلف از۱۴۰ میلیون تومان تا۶۰۰میلیون تومان را بیان داشته اندو برسرزبانها افتاده است پا به ایّام عزاداری محّرم می گذارد.

و حرفی کوتاه با خدمتگذاران این هیات:

اولا: ارج و قرب دستگاه اهل بیت و امام حسین(ع)هیچ وقت با مادیّات ارزش گذاری نشده و نمی شود ،هرچه برای این امر اگر اصولی، منطقی و کارگشا هزینه شود ارزش دارد ولی آیا بعد از ایام محّرم و این دهه این هزینه ! انتظاری که از نظر فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در تاثیرگذاری بر مخاطب می رود را برآورده می سازد؟

دوما:در شهری که هنوز برخی به نان شبشان محتاجند و هنوز مشکل عمرانی و آبادانی در آن وجود دارد چرا نبایدبدنبال رفع بیشتر این‌گونه کارها، مشکلات رفت و تا وقتی که مشکلات معیشتی وجود دارد هزینه های سرسام آور برای این هیات خاص چه دلیلی دارد؟

سوما: یعنی نمی توان با هزینه های کمتری به همان یک یا دو مداح همشهری که اتفاقا خودشان از خوشنامان این عرصه هستند اکتفا نمود و مصداق دو ضرب المثل که: “مرغ همسایه غاز است “و ” چراغی که به خانه رواست به مسجد …… ” نشد؟

در پایان این حق را برای مسئولین هیات مذکور جهت دادن توضیحات محفوظ می دانیم و منتظر آن هستیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.