امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70723
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 26 آبان 1396 - 14:25 | | ارسال توسط :

مدعیان دفن بدون جواز اجساد زلزله سند و مدرک ارائه کنند

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ضمن تکذیب آمار و ارقام منتشر شده در خصوص تدفین بدون جواز برخی جان‌باختگان گفت: کسانی که مدعی دفن‌ اجساد بدون جواز هستند، سند و مدرک ارائه کنند.

به گزارش بابل نوین،آرتین کمالی در پاسخ به این سئوال که آیا کار شناسایی جانباختگان زمین‌لرزه کرمانشاه به پایان رسیده یا خیر اظهار کرد: هنوز تمام نشده است؛ ضمن اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم کار شناسایی جان‌باختگان تمام شده و دیگر به تعداد کشته‌ها اضافه نمی‌شود زیرا امکان دارد یک‌سری از مجروحان که بدحال هستند و در بیمارستان به سر می‌برند فوت کنند.

مدیرکل پزشکی قانون استان کرمانشاه تصریح کرد: احتمالاً تعداد جان‌باختگان از تعداد فعلی بیشتر شود اما نکته مهم این است که از حالت پیک خارج شده و افزایش آنچنانی نخواهیم داشت.

کمالی تعداد جان‌باختگان زمین‌لرزه کرمانشاه را تا این لحظه ۴۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: سه نفر از اجساد مجهول‌الهویه هستند که از آنها نمونه‌ D.N.A اخذ شده و خانواده‌هایی که بستگانشان مفقود هستند، می‌توانند برای شناسایی به پزشکی قانونی استان مراجعه کنند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه درباره آمار و ارقام منتشر شده در خصوص تدفین بدون جواز برخی جان‌باختگان اظهار کرد: تمام اعداد و ارقامی که منتشر شده تکذیب می‌شود زیرا در شرایط فعلی نمی‌توان عدد و رقم دقیقی در این خصوص اعلام کرد.

کمالی افزود: در همین راستا کمیته‌ای تشکیل شده که از فردا (شنبه) کار خود را با حضور در روستاها و بررسی مسائل مربوط به دفن‌های بدون جواز آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: پزشکی قانونی با سند و مدرک و تعیین هویت اعلام کرده که ۴۳۳ نفر در زمین‌لرزه جان‌باخته‌اند؛ کسانی هم که مدعی دفن‌ اجساد بدون جواز هستند، سند و مدرک ارائه کنند.

یکشنبه شب ۲۱ آبان ماه جاری، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷٫۳ ریشتر، استان کرمانشاه را لرزاند که بر اثر این زمین‌لرزه، ۴۳۶ نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دادند و حدود ۱۰ هزار نفر نیز مصدوم و مجروح شدند.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.