امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74079
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 آذر 1396 - 18:50 | | ارسال توسط :

مراقب هستیم بازار برنج دچار رکود نشود/ وزارت جهاد کشاورزی از کاشت برنج در استان‌های دیگر حمایت نمی‌کند

به گزارش بابل نوین، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در رشت گفت : با وجود مجموعه سیاست گذاری های در دستور کار شامل تعرفه و محدودیت های زمانی که در خصوص واردات برنج وجود دارد طوری برنامه ریزی و مدیریت می کنیم که آسیبی به تولیدکنندگان داخلی این محصول نرسد. وی افزود: به شالیکاران اطمینان […]

به گزارش بابل نوین، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در رشت گفت : با وجود مجموعه سیاست گذاری های در دستور کار شامل تعرفه و محدودیت های زمانی که در خصوص واردات برنج وجود دارد طوری برنامه ریزی و مدیریت می کنیم که آسیبی به تولیدکنندگان داخلی این محصول نرسد.

وی افزود: به شالیکاران اطمینان می دهیم که در زمینه عرضه و تقاضای برنج طوری برنامه ریزی شود که بازار این محصول دچار رکود نشود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زمان کنونی بازار برنج تحرک خوبی دارد و متقاضیان و خریداران برنج در استان های شمالی مشغول خرید برنج هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه کاشت برنج با محدودیت‌های جدی در منابع آب روبه‌رو هستیم اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی از کاشت برنج در استان‌هایی غیر از استان‌های شمالی کشور حمایت نمی‌کند.

محمود حجتی افزود: به علت محدودیت های جدی در منابع آب کشت برنج در استان های به غیر از استان های شمالی ممنوع شد.

وی در ادامه گفت : با توجه به تصویب و ابلاغ اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در سفر رئیس جمهور به گیلان و مازندران تلاش ها بر این است که سالانه ۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای این ۲ استان تجهیز و یکپارچه سازی شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال هم تجهیز و نوسازی حدود ۷ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان آغاز شده است که امیدواریم تا پایان سال این میزان به ۱۰ هزار هکتار برسد که همین امر باعث افزایش کشت دوم می شود.

محمود حجتی تصریح کرد:سرمایه گذاری های خوبی در زمینه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی انجام گرفته است به طوری که در ۴ سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه تخصیص داده شده است و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.