امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56361
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, انتخابات, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1396 - 19:42 | | ارسال توسط :

مردم آن‌هایی را که به ائمه اطهار و مدافعین حرم توهین می‌کنند کنار خواهند زد

امام جمعه بابلکنار گفت: مردم آن‌هایی که برای رسیدن به قدرت در تبلیغات انتخاباتی به ائمه اطهار(ع)، مدافعین حرم، دعای کمیل، دعای ندبه و مقدسات توهین می‌کنند را کنار خواهند زد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های امروز بابلکنار با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: مردم به کسانی رأی می‌دهند که آن‌ها را نامحرم ندانند و نظرات منویات رهبری معظم انقلاب در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را بعنوان فصل الخطاب بپذیرد.
وی افزود: مردم آن‌هایی که برای رسیدن به قدرت در تبلیغات انتخاباتی به ائمه اطهار(ع)، مدافعین حرم، دعای کمیل، دعای ندبه و مقدسات توهین می‌کنند را کنار خواهند زد.
امام جمعه بابلکنار ادامه داد: از نگاه قرآن مناظره انتخاباتی باید بر مبانی ایستفای حق، تبلیغ حق، نابودی باطل، شناخت حق و ایجاد گرایش به حق باشدو مهم‌ترین اصول مناظره از نظر اسلام، منطق محوری، هدایت محوری، قوانین محوری، افق و مدارا، اجتناب از زبان بازی، شیطنت، تمسخر و تکبر است.
این مقام مسئول تصریح کرد: نامزدها طوری صحبت نکنند که دشمنان این ملت را شاد کنند تا جسور شوند و بگویند حق با ما بود که ۵۰۰ زائر ایرانی کشته شدند.
حجت‌الاسلام بابائیان تاکید کرد: برخی از افراد ستاد انتخاباتی نامزدها به مدافعان حرم توهین می‌کنند در حالی که آنان در فرسنگ‌ها آن سوی مرزها برای امنیت کشور از جان، فرزندان، همسر، مادر و پدر گذشتند تا امروز شاهد برگزاری انتخاباتی آرام و پرشور باشیم و این بی‌انصافی محض است، اگر آن‌ها نبودند باید دنبال سوراخ موش می‌گشتید.
وی افزود: وقتی مردم در صحنه حاضر نباشند حضور برجام هم نمی‌تواند سایه جنگ را از کشور دور کند، برجامی که طرف‌های مقابل به تعهداتشان عمل نکردند و تحریم‌های جدید بر علیه کشورمان اجرا کردند در مورد گزینه‌های نظامی در صورت توانایی به آن نیز اقدام می‌کردند.
خطیب جمعه بابلکنار یکی از شاخص‌های انتخاب اصلح را بررسی دقیق رسانه‌های خارج نشین دانست و اظهار کرد: به کسی رأی بدهند که بیشتر از دیگر نامزدها مورد هجوم رسانه‌های غربی و دشمنان نظام اسلامی قرار می‌گیرند و به کسی که آنان از او حمایت می‌کنند رای ندهند چون دشمنان این ملت سعی دارند جوان ایرانی را به شکلی بار بیاورند که خودشان می‌پسندند اگر جوان ایرانی با فرهنگ غربی و آمریکایی رشد کند دیگر برای پیاده‌کردن نقشه‌های خود در ایران خرجی و هزینه‌ای نخواهند داشت.
وی ادامه داد: نظام آموزشی و نهادهای فرهنگی کشور باید به دنبال تربیت نسل جوان مومن، شجاع، باسواد، پیشگام، غیور، دارای ابتکار، خودباور و انقلابی به جامعه باشند و هر شخصی که سکان اداره کشور را بعهده می‌گیرد از ظرفیت ۲۴ میلیون جوان در راستای نیل به اهداف نظام و توسعه قدرت ایران در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بهره بگیرند.
بابائیان با اشاره به اقتصاد داخلی تصریح کرد: ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاری داخلی، خارجی و برخورد با اخلال‌گران اقتصادی، حفظ صیانت از منافع ملی و جلوگیری از حیف و میل اموال عمومی، نیروگاه‌ها و حفظ انقلاب، استمرار حرکت انقلابی ملت ایران، کشف و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان از اقدامات برجسته سربازان گمنام است، سربازان گمنان چشم تیز ملت، قلب پر تحرک نظام هستند.
وی افزود: پرچم ولایت، امامت، رهبری و هدایت امت را کسانی می‌توانند بدوش بگیرند که دارای سه ویژگی: ۱- صبر و بردباری ۲- آگاهی و معرفت نسبت به مدافع حق ۳- بصیرت و بیداری که باید گفت علی(ع) در جامعه‌ای شهید شد که ولایتمدار نبودند و راه رسیدن به امام زمان(عج) از ولایت فقیه است و یک جامعه منتظر ابتدا باید قادر به محافظت از خود باشد تا بتواند از بقیه الله محافظت کند.
امام جمعه بابلکنار در پایان گفت: موانع شناخت امام زمان(عج) مواردی مانند نشاختن دین، دنیازدگی، پیمان شکنی و گناهکاری است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.