امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62361
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 06 مرداد 1396 - 11:47 | | ارسال توسط :

مردم جایگاه هنرمندان را تعیین می‌کنند/ از بزرگان عرصه سینما می‌خواهم کلید راه جوانان باشند

بازیگر فیلم «زیر سقف دودی» گفت: از بزرگان عرصه سینما می‌خواهم به جوانان اعتماد کنند و کلید راه جوانان باشند، به کسانی که اجازه ورود بازیگران جوان در دست‌شان است پیشنهاد می‌کنم مانند خانم درخشنده جوانان را مدنظر قرار دهند.


به گزارش بابل نوین، اکران مردمی فیلم‌سینمایی  ” زیرسقف دودی ” با حضور پوران درخشنده، کارگردان و ابوالفضل میری، بازیگر این فیلم در سینما هنر و تجربه­ بابل برگزار شد.

ابوالفضل میرى متولد سال ۱۳۷۰ و تحصیل کرده رشته معماری، با بازی خیره‌کننده در فیلم‌سینمایی «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده خود را به سینمای یران معرفی کرد.

میری درحاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نخستین تجربه سینمایی من در پروژه‌ای قوی و تیمی حرفه‌ای اتفاق افتاد که آن را تجربه‌ای طلایی می‌دانم به ویژه کار با پوران درخشنده  نخستین بانوی کارگردان سینما پس از انقلاب اسلامی و کارگردانی صاحب سبک افتخار بزرگی برای من بود.

وی افزود: حضور در این پروژه برای هر بازیگری امتیاز است به ویژه برای من به عنوان نقطه آغاز حرفه بازیگری‌ام از این‌رو خدا را شکر می‌کنم، که بانو درخشنده را که یکی از شخصیت های ارزنده تاریخ سینمای ایران هستند را در زندگی من قرار داد.

این بازیگر جوان ادامه داد: همکاری با مریلا زارعی و فرهاد اصلانی عزیز که هر کدام به تنهایی ستاره و ستونی در سینمای ایران هستند به مانند کلاس درس بسیار باارزش و ارزنده بود و چیزی جز خوشحالی و حس خوشبختی برایم باقی نگذاشت.

میری تصریح کرد: اگرچه دوره‌های بازیگری و تئاتر را نزد اساتید بزرگواری چون هادی مرزبان گذرانده‌ام اما یک سال همکاری با پوران درخشنده  حقیقتا یک دانشگاه بازیگری برای من بود، ایشان با سال‌ها تجربه و سابقه حرفه‌ای به من اعتماد کردند و خوشبختانه توانستم کوله‌بارم را از علم و دانش ایشان پر کنم.

وی افزود: من به عنوان نماینده آرمان‌هایی که در جامعه حضور دارند این نقش را ایفا کردم،  آرمان شخصیتی کلیدی و مهم  در «زیر سقف دودی»  است که در جامعه  و خانواده‌هایی که هیچ علاقه‌ای به یکدیگر ندارند بسیار دیده می‌شود، امثال آرمان که  قربانی معضلات خانوادگی می‌شوند را در اطرافم زیاد دیدم، از آنجا که لازمه ایفای هر نقشی برقراری ارتباط درست با کاراکتر و شخصیت‌هاست من هم سعی کردم این آرمان‌ها را پیدا کرده، بشناسم و با آنان زندگی کنم و برای نزدیکی با نمونه‌های آرمان در اطرافم خود را به منزل‌شان دعوت و به رفتارهای خانوادگی‌شان دقت می‌کردم.

این هنرمند گفت: برای درک عمیق آرمان  و ایجاد پلی به او از اشتراکات‌مان  یعنی تک‌فرزندی وام گرفتم، تک فرزندی لزوم توجه پدر و مادر را می‌طلبد زیرا پدر و مادر تنها دوستان قابل اعتماد فرزند هستند ، این مهم‌ترین نقطه وصل من و آرمان بود  و در نهایت با این تلاش‌ها توانستم آرمان را بیابم.

وی ادامه داد: باید اعتراف کنم انتظار این بازخورد و استقبال  از بازی خود و فیلم را نداشتم اما در سفرهایی که به همراه عوامل فیلم برای اکران داشتیم مردم همواره لطف داشتند و حس خوبی را به من انتقال دادند، در مواجه با مخاطبان به گونه‌ای با من برخورد کردند که انگار سال‌هاست تجربه حضور در سینما را دارم و توجه ویژه‌ای به نقش و بازی‌ام داشتند.

بازیگر نوظهور سینمای ایران با ابراز خرسندی از استقبال مخاطبان خاطرنشان کرد: با لطف‌هایی که مردم داشتند و پیام‌هایی که در صفحه شخصی‌ام ارسال می‌کنند موجب شد انرژی بالایی دریافت کنم و برای ماندگاری در این عرصه به تلاشم ادامه دهم زیرا  این مردم هستند که جایگاه هنرمند را تعیین می‌کنند.

وی ادامه کار خود را سخت برشمرد و افزود: با نظری که منتقدان و مخاطبان داشتند و از بازی‌ام به عنوان آغازی طوفانی یاد کردند مسلما ادامه راه برایم سخت می‌شود و می‌دانم  انتخاب‌های بعدی‌ام باید به گونه‌ای باشد که انتظارات را برآورده کند.

بازیگر «زیر سقف دودی» اظهار کرد: من از زمان جشنواره فجر تاکنون پیشنهادهایی برای بازی در سینما و تلوزیون داشتم اما ابتدا خواستم که فیلم اکران شود تا نظر و واکنش‌ها را نسبت به توانایی خود برای ماندن در دنیای بازیگری بسنجم و ببینم کجای این دنیا قرار گرفته‌ام تا انتخاب کنم  و اینکه می‌توانم بمانم یا خیر،  من برای ماندگاری آمدم و ماندن در این عرصه را با ارزش می‌دانم.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد به زودی به پروژه‌ای دیگر خواهم پیوست و افتخاری برای من است که بازهم در کنار عزیزان صاحب‌نام در این عرصه بتوانم ایفای نقش کنم که امیدوارم اتفاقات خوبی بیافتد.

این استعداد جوان اعتماد و توجه به جوانان را لازمه موفقیت آنان دانست و یادآور شد: از بزرگان عرصه سینما می‌خواهم به جوانان اعتماد کنند و کلید راه جوانان باشند، من دوستان بسیاری در عرصه هنر و تئاتر دارم که توان بالایی دارند اما مسیر روشنی را در برابر خود نمی‌بینند به کسانی که اجازه ورود بازیگران جوان در دست‌شان است پیشنهاد می‌کنم مانند خانم درخشنده جوانان را مدنظر قرار دهند، اگر به فیلم های ایشان توجه کنیم درمی‌یابیم که هر بار چهره‌هایی از جمله محمدرضا غفاری، افسانه پاکرو به سینما معرفی کردند.

وی افزود: سینمای ایران در مسیر کمدی  گام برداشته و فیلم‌هایی مانند «زیر سقف دودی» که به دردها و مشکلات مردم توجه دارد کمتر ساخته می‌شود، در صورتی که پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مردم ، شکاف میان مردم به ویژه نسل جوان و سینما را از بین خواهد برد.

میری در پایان گفت: حضور و تماشای فیلم در کنار تماشاگران بابلی و مازندرانی بسیار لذت‌بخش بود زیرا مردم این خطه همیشه خونگرم، مهمان‌نواز، بامحبت  و دوست‌داشتنی هستند .

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.