امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 34114
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 آبان 1395 - 19:08 | | ارسال توسط :

مسؤولان از سیاست زدگی پرهیز کنند/ خدمت به مردم نیازمند روحیه انقلابی و پشتکار جهادی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان در ارائه خدمات به مردم از سیاست زدگی پرهیز کنند، خدمت صادقانه به مردم نیازمند روحیه انقلابی و پشتکار جهادی است.

 

 

به گزارش بابل نوین،سمیه محمودی عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شهرضا عنوان کرد: نشستها و جلسات مسؤولان با یکدیگر زمینه استفاده از آراء و نظرات دیگران، رفع سوء تفاهمها و تسریع در روند خدمت رسانی را فراهم کرده و از تشتت و چندگانگی در اجرای طرحها و تلاف وقت و هزینه جلوگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: تعامل بین مدیران همواره سبب افزایش سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به مسردم شده است، بر اساس فرمایش امام خمینی(ره) مردم ولی نعمت مسؤولان هستند بنابراین این مسأله باید در عمل مسؤولان هم نمودار باشد و آنان خدمت رسانی به مردم را در هر شرایطی بر دیگر امور ترجیح دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسؤولان در ارائه خدمات به مردم از سیاست زدگی پرهیز کنند، خدمت صادقانه به مردم نیازمند روحیه انقلابی و پشتکار جهادی است؛ مسؤولان باید تلاش کنند تا مسائل سیاسی را در امور اجرایی وارد نکرده و تنها به فکر حل مشکلات مردم باشند.

محمودی گفت: ارائه گزارش به مردم کار بدی نیست، یکی از مشکلات مسؤولان اجرایی کشور عدم مستندسازی امور است، باید از ظرفیت رسانه‌ها در تمامی کشور به بهترین شکل استفاده کنیم و گزارش خدمات و فعالیتهای انجام شده را در اختیار مردم قرار دهیم زیرا اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها باعث برطرف شدن سوء تفاهمها و اطلاع دقیق مردم از جریان امور و جلوگیری از ایجاد شایعات می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: خدمات شهری باید به صورت متوازن در اختیار همه مردم قرار گیرید، وقتی همه مردم با حضور در انتخابات نمایندگانی را برای حضور در مجلس شورای اسلامی یا شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌کنند، انتظار دارند خدمات و امکانات نیز به همه آنها اختصاص یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تا زمانی که پروژه‌های قبلی در هر بخشی به بهره برداری نرسیده و مردم از مزایای آنها  استفاده نکرده‌اند، باید از کلنگ زنی پروژه‌های جدید خودداری شود به همین منظور اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید به عنوان اولویت کاری همه مسؤولان به ویژه شهرداریها باشد.

محمودی همچنین اظهار کرد: برون سپاری خدمات در تمامی بخشها و استفاده از توان و ظرفیت بخشهای خصوصی در برنامه ششم توسعه هم  مورد تأکید قرار گرفته و دولت نیز به دنبال کاهش میزان تصدی‌ امور و افزایش توان نظارتی خود است اما در هر شرایطی قانون باید به عنوان ملاک عمل در نظر گرفته شود.

وی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بر واگذاری بسیاری از امور به شهرداریها و دهیاریها تأکید دارند اما تا زمانی که کلیات این طرح در مجلس به تصویب نرسد نمی‌توان درباره جزئیات آن سخن گفت؛ اما باید بدانیم که یکی از ایرادات وارد شده به شهرداریها عدم برون سپاری صحیح در برخی موارد بوده است زیرا افرادی باید به عنوان پیمانکار انتخاب شوند که دارای سابقه اجرایی و مدارک معتبر باشند./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.