امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70693
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 26 آبان 1396 - 14:33 | | ارسال توسط :

مسئولان مصیبت‌های مردم را بهانه تسویه‌ حساب‌های سیاسی خود نکنند/ سپاه و بسیج از پیشتازان خدمت خالصانه به مردم هستند

امام‌جمعه بابلکنار گفت: مسئولان مصیبت‌های مردم را بهانه تسویه‌ حساب‌های سیاسی خود نکنند، کسانی که در عرصه سیاست از هر فرصتی برای پشت پازدن به رقبای خود بهره می‌برند دراین شرایط خویشتندار باشند و از آب گل‌آلود ماهی نگیرند.

 

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بابلکنار با انتقاد از رفتارهای دولتمردان اظهار کرد: ضدامنیت‌ترین رفتار یک دولت وقتی است که بر رفتارهای دولتمردان مهر محرمانه بخورد و افشا و نقد تخلفات مسئولان جرم تلقی نشود، نتیجه چنین وضعیتی رشد باندهای مدیریتی، ناکارآمد و تعطیل فریضه امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر به نام اخلاق خواهد بود.

وی افزود: برخی از دیپلمات‌های ما بعد از شکست برجام به بیماری رویااندیشی مبتلا شدند و می‌گویند پیروزی در سوریه با داعش در سایه مذاکرات و گفت‌وگو بود، کدام گفت‌وگو آقایان؟کابوس سوریه با سرانگشت تدبیر و رشادت سردار سلیمانی و نیروهای تحت امر او و امثال حججی‌ها مرتفع شد، شما با دیپلماسی تعامل و گفت‌وگو کجای این ماجرا بودید که اینک از میان راه رسیده و غنیمت جنگی می‌طلبید.

این مسئول با اتحادیه اروپا را دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا دانست و ادامه داد: فرانسه پیشنهاد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه برنامه‌های موشکی مطرح کرد‌و  اتحادیه اروپا نیز دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا است، تحریم‌ها به خاطر برنامه‌های موشکی یعنی زورگویی ، آمریکا و اروپا بدانند ایران اسلامی قاطعانه اعلان می‌کند خود را موظف به داشتن سلاح‌های بازدارنده به استثنای سلاح کشتار جمعی می‌داند .

امام‌جمعه بابلکنار اذعان کرد: مسئولان مصیبت‌های مردم را بهانه تسویه‌های سیاسی خود نکنند، کسانی که در عرصه سیاست از هر فرصتی برای پشت پازدن به رقبای خود بهره می‌برند دراین شرایط خویشتندار باشند و از آب گل آلود ماهی نگیرند.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: در کمک‌رسانی به هموطنان زلزله‌زده تمام اقشار مردم اعم از طلبه، بسیجی، سپاهی، هلال‌ احمر، کمیته امداد، دستگاه‌های دولتی‌مشارکت انسانی دوستدانه دارند اما خبری از کمپین سگ‌و گربه نیست‌و مثل لاشخورها دارند نفرت پراکندی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۱۱ماه از حادثه تلخ‌و غم‌انگیز پلاسکو می‌گذرد اما هیچکس محاکمه نشد‌و هیچ ساختمانی دوباره  نساختند، خانواده‌ها هنوز داغداراند، از مسئولان می‌خواهیم نگذارند زلزله کرمانشاه هم مثل پلاسکو بلاتکلیف بماند و مردم آواره‌تر شوند، برخی از افراد، جریانات سیاسی‌و رسانه‌ها (در حادثه زلزله‌، آتش سوزی و …) تقصیر را برگردن رقیب خود می‌اندازند ولی بدانند که این فجایع محصول بی‌مدیریتی، بی‌کفایتی، بی‌نظارتی‌و عمل نکردن به وظایف قانونی خود و بی‌عرضگی برخی از همه جناح‌ها در طی چهار دهه از انقلاب بود.

خطیب جمعه بابلکنار با تاکید بر لزوم حضور نیروهای بسیجی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افزود: بسیجی در وسط میدان انقلاب و در همه صحنه‌ها حضور موثر دارند،  اینطور نباشد وقتی که زلزله و سیل و آتش‌سوزی و جنگ می شود بسیج  خوب باشد حضورش لازم باشد اما وقتی اوضاع عادی شد بگویند بسیجی یه مشت افراطی‌، خشونت‌طلب و کم‍‌سواد است، همه بدانند که بسیج مثل اکسیژن نیاز همه کشور است، سپاه، بسیج و نیروهای مسلح قهرمانان پیروز هشت سال دفاع مقدس و پیشتازان خدمت خالصانه در عرصه سازندگی و نجات مردم در زلزله ،حوادث و بلایای طبیعی هستند.

بابائیان ادامه داد: دولت محترم چرا به قانون مصوب مجلس در خصوص سیاست‌های پیشگیری از آسیب‌های زلزله که ۱۰سال پیش ابلاغ شدعمل نکرده که ما الان شاهد این همه خسارت به مردم نباشیم؟ مجلس و قوه قضاییه  باید پیگیری و برخورد کنند تا جلوی خسارت زیادتر گرفته شود.

وی یادآور شد: شورای عالی امنیت ملی، هیات نظارت به مطبوعات‌و دادستانی که حافظ امنیت کشور هستند با افراد و مسئولین و روزنامه‌های زنجیره‌ای عقده‌ای که ۱۰ میلیون نفر از اقشار محروم و شریف ساکن در مسکن مهر را با ایجاد دلهره و ترس از تخریب احتمالی مسکن و فرو ریختن آوار بر سرشان در شیپور فریب خود می‌دمند، خلاف مصالح و منافع ملی نیست که آنان را بخاطر عدم ملاحظه امنیت ملی بازداشت و روزنامه‌ها را توقیف کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: مسئولان باید درد جامعه داشته باشند و برای رفع مشکلات و بحران‌ها تلاش جدی داشته باشند نه اینکه وقتی آتش‌سوزی شود بگویند خودش خاموش می شود، تصادفات ریلی شود بگویند کشته شده‌ها بیمه هستند و یا هنگامی که بیکاری و رکود اقتصادی است پاسخ دهند که به ما چه ربطی دارد و نهایتا وقتی که زلزله آمد بگویند تقصیر مسکن مهر است، مسئولانی که یکی پس از دیگری خود را در محل زلزله زدگان جلو دوربین قرارمی دهند و اشک و آهی می کشند باید دید  پس از شش ماه و فرو نشستن غلیان عواطف و احساسات ملت ایران چه اقداماتی پشت دوربین  و بدون جوسازی رسانه‌ای برای زلزله زدگان انجام  می‌دهند.

حجت‌الاسلام بابائیان افزود: تحریم‌های آمریکا و قوانین ممنوعیت مبادلات با ایران حتی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را که توسط سازمان‌های بین‌المللی، اشخاص و یا سازمان‌های غیر دولتی انجام می‌شود را دچار اختلال کرده و بدون مجوز خزانه‌داری آمریکا نمی‌توانند به ایران کمک کنند و این با گفته‌های مقامات آمریکایی که تحریم‌ها هدفی غیراز اعمال فشار به مردم ایران است مغایرت دارد و دروغگویی آمریکا در دوستی با مردم ایران را اثبات می‌کند.

امام‌جمعه بابلکنار تصریح کرد: تقویت بسیج لازمه استمرار تحکیم حکومت اسلامی و خنثی سازی توطئه تهاجم فرهنگی دشمنان و تفکربسیجی اصلی ترین مولفه ایستادگی در برابر دشمن است، فرهنگ بسیجی همراه با فرهنگ، شجاعت، غیرت و استقلال است.

وی در پایان گفت: بسیجیان جهان اسلام باید در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی و تمدن اسلامی باشند تا بسیج هست آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، رفع موانع پیشرفت اقتصادی، فرهنگی‌و اجتماعی کشور در گرو ترویج فرهنگ ناب بسیجی است و این نیروهای مخلص‌و انقلابی پرچم‌دار اسلام ناب محمد(ص) و مصداق راست‌قامتان جاودانه تاریخ انقلاب اسلامی هشتند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.