امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 27456
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اخبار ویژه, گزارش تصویری, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 17 تیر 1395 - 14:55 | | ارسال توسط :

مسئولین فرهنگی رویکرد فعلی خود را تغییر و با رویکرد قرآنی بیشتری به مسائل نگاه کنند

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان امامزاده قاسم(ع) بابل گفت: امروز باید مسئولین فرهنگی رویکرد فعلی خود را تغییر و با رویکرد قرآنی بیشتری به مسائل نگاه کنند تا شاهد برخی بداخلاقی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نباشیم .

ابوالفضل حیدریان

به گزارش بابل نوین، ابوالفضل حیدریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی با محوریت قرآنی جزء لاینکف مراسمات این آستان مقدس است که غیر از برنامه‌هایی ماه مبارک رمضان برگزار می کنیم.

وی افزود: در همین راستا و با محوریت قرآن با همکاری خالصانه و کم نظیر هیات امنای امام زاده قاسم(ع) شهرستان بابل برنامه‌های دیگری نیز در طول سال برگزار می شود که می توان به برگزاری جلسات مجمع مرکزی قاریان و حافظان قرآن کریم شهرستات بابل در شبستان این امام زاده اشاره کرد.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) بابل با اشاره به مشکلات موجود امروز در جامعه تصریح کرد: تنها راه برون رفت از اوضاع فعلی که در جامعه حاکم است از نظر اجتماعی و معنوی تمسک به قرآن و اهل بیت است که پیامبر هم به این مساله اشاره کرد و ما امروز شاهد هستیم در بسیاری از معضلات اجتماعی عدم شناخت صحیح از قرآن و اهل بیت توسط عاملین به جرم وجود دارد.

این فعال فرهنگی قرآنی ادامه داد: اگر عموم جوانان جامعه اسلامی با قرآن مانوس شوند اثرات و برکات این کلام الهی جلوی بسیاری از ابتذالات فرهنگی اجتماعی را خواهد گرفت، در عین حال جامعه اسلامی حقیقی با محوریت قرآن شکل می‌گیرد.

حیدریان افزود: امروز باید مسئولین فرهنگی رویکرد فعلی خود را تغییر و با رویکرد قرآنی بیشتری به مسائل نگاه کنند تا شاهد برخی بداخلاقی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نباشیم .

وی تصریح کرد: استفاده بیشتر از اساتید و پیر غلامان قرآنی باید در دستور کار مراکز فرهنگی و سازمان ها و ادارات  علی الخصوص ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف قرار گیرد که این مسئله امروز تقریبا به دست فراموشی سپرده شده است.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) بابل در پایان با تشکر از هیات امنای این آستان گفت: برنامه‌های فرهنگی با محوریت قرآن جزو اصلی‌ترین وظیفه متولیان امام‌زاده‌هاست و مجموعه مدیریت در امام زاده قاسم بابل و این‌گونه اماکن باید بصورت الگو برای سایر متولیان این مراکز معنوی باشد عموم مردم از برکات معنوی قرآن در کنار برکات معنوی حضور در امام‌زاده‌گان استفاده کنند.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.