امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76231
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 16 دی 1396 - 12:43 | | ارسال توسط :

مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب: امت اسلام به تقویت مشترکات و تحکیم همدلی بپردازد

به گزارش بابل نوین، مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به وحدت امت اسلامی گفت: پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت ایشان و اصحاب رسول خدا طلایه داران وحدت بوده و امروز امت اسلام اعم از شیعه و سنی باید حول قرآن و عترت به تقویت مشترکات و تحکیم همدلی بپردازند. حجت الاسلام سید […]

به گزارش بابل نوین، مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به وحدت امت اسلامی گفت: پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت ایشان و اصحاب رسول خدا طلایه داران وحدت بوده و امروز امت اسلام اعم از شیعه و سنی باید حول قرآن و عترت به تقویت مشترکات و تحکیم همدلی بپردازند.

حجت الاسلام سید عبدالله حسینی صبح امروز چهارشنبه (۱۳ دی ماه) در آیین افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) که در زاهدان برگزار شد با قدر دانی از برگزار کنندگان این برنامه اظهار کرد : وحدت برای ما مسلمانان مساله‌ای استراتژیک نیست، بلکه مساله‌ای است که در خون ما وجود دارد، بنابراین چه در هنگامی که دشمن داشته باشیم و چه هنگامی که دشمن نداشته باشیم باید اتحاد در بین ما وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: ملت ایران برای حمایت از برادران و خواهران اهل سنت در فلسطین ۳۸ سال رنج و سختی را تحمل کرده‌اند. این رویکرد نشان از توجه جمهوری اسلامی ایران به برادران اهل سنت همانند برادران شیعه دارد.

مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آیه‌ای است که نه تنها مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان الهی را به وحدت فرا می‌خواند. وقتی می‌توانیم میان پیروان ادیان الهی تقریب مذاهب داشته باشیم نباید از قرآن کریم به عنوان دعوت کننده مردم به وحدت غافل شویم.

حسینی با انتقاد از مسلمان‌کشی توسط برخی حکام کشورهای اسلامی در منطقه اظهار کرد : این نقشه شوم دشمنان است که مسلمانان را به جان هم بیندازند و هرگونه حرکت در این زمینه هم‌صدایی با دشمن است و باید جلوی این کار گرفته شود. دلیل اینکه خدواند فرمودند به ریسمان الهی به جای زنجیر چنگ بزنید این است که زنجیر با جدایی یک حلقه از بین می‌رود اما ریسمان به سادگی قابل نابودی نیست و تا آخرین لحظه همه را کنار هم نگه می‌دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.