امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82091
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1397 - 11:52 | | ارسال توسط :

مشخص کردن سبک زندگی انسان، هدف نزول قرآن

به گزارش بابل نوین، نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: مشخص کردن سبک زندگی انسان، هدف نزول قرآن است. آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» در مراسم افتتاحیه جمع‌خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد، اظهار کرد: حضور چشم‌گیر نسل جوان قداست خاصی به محفل قرآن می‌بخشد. وی مهم‌ترین ویژگی ماه قرآن را نزول قرآن برشمرد و افزود: […]

به گزارش بابل نوین، نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: مشخص کردن سبک زندگی انسان، هدف نزول قرآن است.

آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» در مراسم افتتاحیه جمع‌خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد، اظهار کرد: حضور چشم‌گیر نسل جوان قداست خاصی به محفل قرآن می‌بخشد.

وی مهم‌ترین ویژگی ماه قرآن را نزول قرآن برشمرد و افزود: بدین معنا که ماه رمضان آنقدر شایستگی دارد تا این کتاب آسمانی را در خود جا دهد، این در حالی است که قرآن کتاب ارزشمندی است که آیاتش راهگشای بشر در زندگی دنیوی و اخروی است.

میرعمادی، قرآن را تضمین‌کننده سعادت انسان در دنیا و آخرت دانست و با بیان این‌که کتاب خداوند آنقدر ارزشمند است که بر پیامبر اکرم(ص) ما نازل شد و هدف نزول قرآن مشخص کردن سبک زندگی انسان است، گفت: برای فهم و عمل به قرآن نیازمند مقدمه داریم و آن تلاوت قرآن است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اهمیت تلاوت قرآن در طول سال افزود: تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه مردم خرم‌آباد ادامه داد: کار صدا و سیما در پخش برنامه جزء‌خوانی قرآن کریم ذی‌قیمت بوده و اهتمام آن‌ها در پخش برنامه‌های تلاوت و تفسیر قرآن، در کشور نمونه است.

این مفسر قرآن کریم با بیان این‌که تلاوت قرآن کریم موجب نورانی شدن دل و صفای باطن شده و وسیله‌ای برای تقرب به سوی خداوند متعال است، تلاوت قرآن را سبب معرفت‌افزایی و بصیرت جامعه برشمرد و افزود: در روز قیامت به کسانی که تلاوت قرآن داشتند مرتبه‌ای خاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاوتی در وجود انسان اثرگذار است که از روی معرفت و اخلاص باشد و تلاوت قرآن از روی اخلاص انسان را برای رسیدن به درجات عالی هدایت می‎کند.

میرعمادی با بیان این‌که قرآن کریم اهمیت زیادی دارد و باید برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که در ماه مبارک رمضان از هر خانه‌ای تلاوت قرآن شنیده شود، افزود: به ما دستور داده شده است که خانه‌هایتان را با تلاوت قران نورانی کنید، چون تلاوت قرآن موجب وسعت در رزق و روزی و طول عمر است.

/ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.