امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 42665
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی, سیاسی تاریخ انتشار : 12 دی 1395 - 9:09 | | ارسال توسط :

مشکل جوانان بیکاری و ازدواج است نه کنسرت و لغو سخنرانی

جمعی از اساتید و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن دهه بصیرت، تصریح کردند: مشکل امروز جوانان ایرانی بیکاری، اعتیاد و نداشتن امکان ازدواج است نه کنسرت و لغو یک سخنرانی.

به گزارش بابل نوین،به نقل از بلاغ، بخش‌هایی از بیانیه اساتید و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که به مناسبت دهه بصیرت صادر شده است، به شرح زیر است:
جریان فتنه ۸۸ را حرکتی برنامه‌ریزی شده از سوی استکبار جهانی و اذناب داخلی آن می‌‏دانیم که با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی و اجرا شد. سران فتنه را در حکم محارب دانسته و به حکم کریمه «إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ یُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الْآخِرَهِ عَذَابٌ عَظِیمٌ» (سوره مائده آیه ۳۳) اشد مجازات را برای سران و برنامه‌ریزان خواستاریم.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: معتقدیم جرم عدم حمایت از حق و سکوت در برابر ظلم در جایی که دین خدا و مکتب اهل بیت(ع) نیاز به حمایت دارد کمتر از جرم فتنه‌گران نیست پس آنان که در لحظات خطر و تهدید کیان اسلام و انقلاب سکوت کردند و عملشان مصداق «اِذْهَبْ أَنْتَ وَرَبّک فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُون» بود باید از گذشته خود در نزد خدا توبه کنند و از ملت قهرمان و شهیدپرور ایران رسماً عذرخواهی کنند.

در این بیانیه آمده است: معتقدیم ۹ دی ۸۸ پایان فتنه و فتنه‌گری نبوده، شیاطین جن و انس هرگز دست از توطئه برنخواهند داشت و هر روز با نقشه جدید و برنامه‌ای نو سعی در فتنه‌گری خواهند داشت. ولنگاری فرهنگی، ترویج تشیع انگلیسی و اختلاف‌افکنی، تضعیف نظام دفاعی کشور و القای شعار «گفتمان به جای موشک»، عادی‌سازی روابط با شیاطین و بزک کردن آمریکا، تضعیف محور مقاومت، معطل گذاشتن ظرفیت‌های داخلی و وابسته کردن اقتصاد به سرمایه‌گذاری خارجی تنها گوشه‌ای از جریان جدید فتنه است که جا دارد نیروهای انقلابی به ویژه بزرگان حوزه، اساتید گرانقدر، فضلا و طلاب برای مقابله با آن به سلاح علم، تقوا و بصیرت مسلح شوند و البته نمایندگان طلاب که در موج جدید انقلابی‏گری در اسفند ۹۴ طرف خطاب اصلی مقام معظم رهبری بودند در این میان نقش ویژه‌ای خواهند داشت.

اساتید و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه خود ابراز داشتند: به رئیس جمهور عرض می‌‏کنیم همچنان که در تبلیغات انتخاباتی فرمودید «ملاک تورم جیب مردم است نه آمار‌ها» پس اقتصاد مقاومتی، اتکا به نیروهای متخصص و سرمایه‏‌های داخلی را جدی بگیرید. مشکل امروز جوانان ایرانی بیکاری، اعتیاد و نداشتن امکان ازدواج است، نه کنسرت و لغو فلان سخنرانی. استدعا داریم به جای دل بستن به کدخدا، امید به خدا را در خود و هیئت دولت تقویت کنید و اطاعت از رهبری را پیشه کرده و به خلق خدا خدمت کنید. به جای طرح مسائل کوچک، سرگرم‌کننده و انحرافی به داد مردم برسید به فرموده قرآن کریم راه‌حل اساسی معضلات حتی مشکلات اقتصادی، تقوا است. «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» (طلاق/۲) و البته در امور فردی، تقوای فردی و در مسائل اجتماعی، تقوای اجتماعی لازم است. همچنان که راه رسیدن به تصمیم درست نجات از بی‌برنامگی و اصلاح گذشته نیز تقواست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.