امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81917
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1397 - 14:51 | | ارسال توسط :

مشکل درمان معتادان فاقد اوراق هویتی همچنان پابرجا است

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: بخشی از معتادان متجاهر فاقد اوراق هویتی هستند و این مسئله آن‌ها را در مبحث درمان با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.

به گزارش بابل نوین، اصغر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بخشی از معتادان متجاهر فاقد اوراق هویتی هستند و این مسئله آن‌ها را در مبحث درمان با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراکز درمانی از معتادان متجاهری که به این مراکز مراجعه می‌کنند، جهت تشکیل پرونده، ارائه اوراق هویتی مثل کارت ملی برای ثبت شماره ملی این افراد درخواست می‌شود و این مراکز در صورت عدم ارائه مدارک فوق از پذیرش آن‌ها خودداری می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: برای صدور اوراق هویتی و یا اختصاص کد برای شناسایی هر یک از معتادان متجاهر، بهزیستی جلسات متعددی را با قوه قضائیه و  ثبت احوال برگزار کرده و البته هنوز نتیجه خاصی به دست نیامده است.

باقری در ادامه اضافه کرد: تقاضای بهزیستی از دستگاه‌های مسئول در خصوص صدور اوراق هویتی این است که به معتادان متجاهر کدی ویژه را اختصاص بدهند تا این افراد در مواقع مورد نیاز، برای دریافت خدمات درمانی در مراکز درمانی با مشکل مواجه نشوند.

وی تاکید کرد:سازمان‌های بیمه گر و همچنین نهادهای ارائه دهنده خدمات درمانی باید راه چاره‌ای را برای درمان معتادان متجاهری که فاقد اوراق هویتی هستند، ارائه دهند تا هزینه درمان این افراد به گردن بهزیستی نیفتد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور باید نسبت به تعیین تکلیف هر چه زودتر مشکل درمان معتادان متجاهر اقدام کند و دستورالعمل‌های مورد نیاز را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.