امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77917
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 11 بهمن 1396 - 14:21 | | ارسال توسط :

معاون مسافری راه‌آهن خبر داد: پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۵ بهمن بدون افزایش قیمت

به گزارش بابل نوین، میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن در نشست پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی، اظهار کرد: برای پیک نوروز سال ۹۷ بالغ بر ۴۸۴۰ قطار خدمات رسانی می‌کنند، همچنین صندلی ایجادی یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر برای نوروز ۹۷ است که نسبت به نوروز ۹۶ ۱۳٫۶ درصد رشد داشته است. موسوی تاکید کرد:‌ […]

به گزارش بابل نوین، میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن در نشست پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی، اظهار کرد: برای پیک نوروز سال ۹۷ بالغ بر ۴۸۴۰ قطار خدمات رسانی می‌کنند، همچنین صندلی ایجادی یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر برای نوروز ۹۷ است که نسبت به نوروز ۹۶ ۱۳٫۶ درصد رشد داشته است.

موسوی تاکید کرد:‌ قیمت بلیت قطارهای نوروزی تغییر نخواهد کرد و افزایش نمی‌یابد.

معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: پیش فروش قطارهای نوروزی برای ۲۰ روز( ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷) از ۱۵ بهمن ساعت ۸ صبح از طریق اینترنت و مراکز مجاز فروش بلیت‌های قطار به صورت همزمان آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که ۱۵ بهمن فقط بلیت قطار تهران-مشهد و بالعکس به فروش می‌رسد، بیان کرد: از ساعت ۸ صبح ۱۶ بهمن بلیت قطارهای نوروزی برای همه مسیرها از طریق اینترنت و مراکز فروش آغاز می‌شود.

موسوی با یادآوری این‌که سال گذشته ۳۵۰ واگن بالای ۴۵ سال از رده خارج شد،‌گفت:‌ امسال نیز ۲۴۸ دستگاه واگن با عمر بالای ۳۰ سال از سیر شبکه ریلی خارج شده است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روزانه ۲۴۲ رام قطار سیر می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۵٫۷ درصد رشد داشته است.

معاون مسافری راه آهن تاکید کرد: ظرفیت صندلی ایجاد شده یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، بیش از ۱۰ درصد رشد دارد.

موسوی از دیگر برنامه های امسال را راه اندازی قطارهای گردشگری بیان کرد و گفت: به دلیل استقبال مسافران، در این ایام نیز قطارهای گردشگری تهران- سواد کوه، تبریز- رازی، تهران – باد رود، اهواز – اندیمشک تنگه پنج راه اندازی شده است.

در ۴۸ ساعت بحرانی تمامی مسیرهای ریلی باز بود

موسوی در ادامه درباره اقدامات انجام شده راه آهن در ۴۸ ساعت بحرانی چند روز گذشته، گفت: در دو روز بحرانی تمامی مسیرهای ریلی باز بود و قطارهای مسافری نسبت به جا به جایی مسافران اقدامات لازم را انجام دادند.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه ستاد بحران در تمامی مراکز تشکیل شده بود گفت: به تمامی مناطق وضعیت فوق العاده اعلام شد و همکاران به صورت شبانه روزی نسبت به برف روبی در طول مسیر اقدامات لازم را انجام دادند.

وی تاکید کرد: هیچ اختلال و یا حذف قطار در این ایام نداشته ایم و به تمامی لکوموتیورانان رعایت نکات ایمنی در سیر و سکوها را یادآوری می‌کردیم.

معاون مسافری راه‌آهن اذعان کرد: در دو روز بحرانی ۴۳۲ قطار ۱۴۰ هزار مسافر را شامل ۵۹ هزار نفر در محور خراسان، بیش از ۱۱ هزار نفر در محور آذربایجان، حدود ۳۴ هزار نفر در محور جنوب و جنوب شرق و ۳۳ هزار نفر توسط قطارهای حومه ای حدود ۳۳ هزار نفر جابجا کردند.

موسوی با بیان اینکه در مسیرهای تهران قم، تهران زنجان و بالعکس قطارهای فوق العاده گذاشته شده بود، گفت: در این مدت ۳۸ رام قطار به صورت رایگان پذیرای مسافران بوده است.

این مقام مسئول یادآور شد: به دلیل کاهش دید لوکوموتیورانان سرعت قطارها از ۱۲۰ به ۶۰ ساعت کاهش می یافت، بنابراین تاخیراتی در ورود به ایستگاه ها داشته ایم، با وجود این، هیچ یک از قطارها تاخیر بیش از ۴ الی ۵ ساعت نداشته است.

معاون مسافری راه آهن در خاتمه با بیان اینکه فروش بلیت قطار تنها از طریق اینترنت و مراکز مجاز فروش بلیت باید انجام شود، گفت: مسافران در صورت سوال با شماره های تلفن های ۰۲۱۱۵۴۹ تماس بگیرند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.