امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68256
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 01 آبان 1396 - 18:29 | | ارسال توسط :

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت: صنایع کوچک برای صادراتی شدن نیاز به حمایت دارد

به گزارش بابل نوین، علی یزدانی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با صندوق ضمانت صادرات اظهار کرد: اگرمی خواهید اتفاق ویژه ای در اقتصاد کشور رخ دهد باید اهتمام زیادی به بحث صادرات داشته باشیم. یزدانی تصریح کرد: در داخل شهرک های صنعتی حدود ۴۰ هزار واحد […]

به گزارش بابل نوین، علی یزدانی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با صندوق ضمانت صادرات اظهار کرد: اگرمی خواهید اتفاق ویژه ای در اقتصاد کشور رخ دهد باید اهتمام زیادی به بحث صادرات داشته باشیم.

یزدانی تصریح کرد: در داخل شهرک های صنعتی حدود ۴۰ هزار واحد صنعتی مستقر هستند که این تعداد توانسته ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کند،بر اساس آمار یک سوم اشتغال صنعتی کشور در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی است.

مدیرسازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: آخرین آمارها حاکی از آن است که بیش از هزار بنگاه کوچک در نقاط مختلف در کشور در حوزه صادرات فعال هستند که حتی بعضی از آن ها در مناطق محروم واقع شده اند.

یزدانی با اشاره به اهمیت نقش صندوق ضمانت صادرات در افزایش صادرات کشور اضافه کرد: یکی از اصلی ترین وظایف صندوق ها پوشش ریسک صادر کنندگان کشور است و بنگاه های کوچک کشور برای شروع یک فعالیت صادراتی می بایست از ریسک پایین مبادلات خود اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: موضوعی که صنایع کوچک را مورد توجه همگان و مسئولان کشوری قرار داده، نقش پر اهمیت آنها در ایجاد اشتغال تولید و صادرات است وبه طور حتم این صنایع بیشتر از صنایع بزرگ نیاز به همراهی و هدایت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در حدود ۷ ماه ابتدای سال ۹۶ ،میزان صادرات بنگاه های کوچک یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان بوده است و امیدواریم تا پایان سال این عدد به ۲ میلیون دلار برسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای در گذشته بین سازمان صنایع کوچک صندوق ضمانت صادرات به امضا رسیده است، گفت: با تجدید این تفاهم نامه و حمایت هر چه بیشتر از بنگاه های کوچک کشور، به دنبال رونق صادرات در این حوزه هستیم.

افزایش ۴۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی

در ادامه این جلسه کمال سید علی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در حاشیه امضای این توافق نامه اظهار کرد: تا به حال ۱۲ همایش در صندوق ضمانت صادرات برای حمایت از صنایع کوچک برگزار شده و آنچه که مهم است این است که بحث خوشه های صادراتی از این میان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم ما در چند سال گذشته اعطای کارگزاری به خود شهرک های صنعتی بوده است و تا به امروز در این امر تا حد زیادی موفق بوده ایم.

سید علی تأکید کرد: برای رونق صادرات در بنگاه های کوچک صنعتی پوشش ریسک و تأمین مالی اهمیت دارد که صندوق ضمانت صادرات می تواند با کمک کارگزاری های خود در زمینه پوشش ریسک معاملات صادراتی اقدامات موثری انجام دهد.

وی اضافه کرد: در سال ۸۰ تنها سه میلیارد دلار صادرات غیر نفتی کل کشور بوده و این عدد اکنون به ۴۰ میلیون دلار رسیده است و این موضوع، نتیجه فعالیت خوب دستگاه های حمایت کننده صادرات در کشور است.

سید علی در پایان تصریح کرد: صادرات موتور متحرکه تولید کشور است و ارتباط تنگاتنگ و برنامه ریزی مشترک صندوق ضمانت صادرات و شهرک های صنعتی می تواند موجب رونق این بخش حیاتی در کشور شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.