امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 38074
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, مذهبی تاریخ انتشار : 12 آذر 1395 - 5:34 | | ارسال توسط :

معرفی علمای واقف به جامعه امری پسندیده است

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با تاکید بر شناسایی واقفان گمنام از سوی متولیان وقف در جامعه، گفت: معرفی علمای واقف و خیراندیش به جامعه، امری پسندیده است.

photo_2016-12-02_04-57-53

به گزارش بابل نوین، به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری در همایش استانی «علمای واقف» بزرگداشت علمای ربانی، واقفان خیراندیش حضرات آیات محمدحسن شیخ کبیر و آیت‌الله هادی روحانی در تکیه بزرگ حمزه‌کلا شهرستان بابل، اظهار کرد: تبیین وقف و معرفی علمای بزرگی که خودشان و وجودشان را برای اسلام و انقلاب و نشر دین وقف کرده‌اند و موقوفاتی را گذاشتند که همیشه این شعاع وجودی تداوم داشته باشد جای تقدیر دارد.

وی افزود: انسان دارای دو نوع حیات و دو نوع مرگ بوده که یکی حیات مادی است که در مقابل آن مرگ مادی قرار دارد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد: حیات مادی با دمیدن روح در بدن جنین در رحم مادر آغاز و با پایان این حیات مرگ مادی فرا می‌رسد.

ناطق نوری با بیان اینکه حیات مادی دارای شعاعی است، تصریح کرد: اگر انسان خودش را محدود کند به همین حدی که حیات مادی اقتضا دارد این خسارات زیادی را برای انسان به بار می‌آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: انسانی که خودش را به حیات مادی و قرایض مادی محدود کند و با اختیار خود راه تکامل را بر خود ببندد این انسان به مثابه کرم ابریشمی می‌شود که خودش را درون پیله خود محبوس کرده است و او دیگر اشرف مخلوقات نیست.

وی با بیان اینکه انسان تا بی نهایت می‌تواند رشد کند، افزود: انسانی که همه چیز را برای خود می داند چنان سقوط می‌کند که از حیوان نیز پایین‌تر است.

ناطق نوری ادامه داد: برخی انسان‌ها آنقدر گرفتار نفس می‌شوند که عبادت و علم هم مانع می‌شود.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دومین حیات انسان حیات معنوی است، گفت: حیات معنوی یعنی در راه رضای خدا و برای خشنودی خداوند متعال گام برداشتن و آنانی که در جامعه موج ایجاد می‌کنند و دست افتاده می‌گیرند حتی پس از مرگ پرونده آنان باز است.

ناطق نوری تصریح کرد: آنچه که برای انسان باقی می‌ماند باقیات و صالحات است و هر که در جامعه کار خیری انجام دهد در حقیقت با خدای خویش معامله می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های بدون خیر زنده نیستند، افرود: علمی که مردم از آن بهره‌مند شوند، فرزند صالح و صدقه جاریه هرگز نمی‌گذارد پرونده انسان بسته شود و تا قیام قیامت این پرونده باز است.

ناطق نوری با اشاره به اینکه مرحوم شیخ کبیر باعث افتخار مازندران بوده و کتاب‌های زیادی از وی به یادگار مانده که در حوزه‌های علمیه در حال تدریس است، گفت: در زمانی‌که بنده درس حوزوی را می‌خواندم و شیخ را می‌دیدم می‌گفتم ایشان آیت‌الله بارفروش از خطه مازندران و از افتخارات ما هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: مرحوم آیت‌الله روحانی فردی مجاهد، مبارز، نترس و عالی بوده و سبب احیای مدرسه خاتم الانبیا در این شهرستان شده و تا زمانی‌که روحانی و طلاب در این مدرسه تدریس کنند از ثواب آن بهره‌مند خواهند شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.