امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62833
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 11 مرداد 1396 - 12:00 | | ارسال توسط :

معرفی غذاهای جنگل نشینان حاشیه دریای خزر در جشنواره سفره ایرانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از معرفی غذاهای جنگل نشینان حوزه دریای خزر در غرفه مازندران همزمان با برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش بابل نوین، دلاور بزرگ نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جشنواره سفره ایرانی که با حضور استان های قزوین، گلستان و گیلان برگزار می شود چهار رستوران حاج حسن، حاج محسن، اکبر جوجه و میزبان و یک اقامتگاه بوم گردی منوی کاملی از غذاهای مازندرانی را ارایه می کنند.

وی همچنین از عرضه محصولات صنایع دستی مرتبط با پخت و سرو غذا درغرفه مازندران اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته سه پیش غذای کچلیک کوکو، ساک و ماهی شور و انارون و سه غذای ماهی جرزی، اردک شکم پر و کئی پلا به همراه چند نوشیدنی و دسر برای ارائه به گردشگران در منوی رستوران‌های استان مازندران جای گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از غذا و نوشیدنی به عنوان یکی از بهترین بهانه‌های سفر برای برخی از گردشگران است، خاطرنشان کرد: گردشگری غذا و تجربه غذاهای بومی مناطق مختلف و تمامی ملزومات مربوط به آن از آماده سازی تا سرو و همچنین فرهنگ و باورهای مربوط به غذا یکی از پرجاذبه ترین شاخه‌های گردشگری در جهان است که موجب جابه جایی میزان قابل توجهی از گردشگران در دنیا می شود.

بزرگ نیا اظهار کرد: چهار فصل بودن مازندران و همچنین وجود جنگل، دریا و کوهستان در مازندران موجب شده است که تنوع قابل توجهی از غذاهای بومی داشته باشد که متاسفانه در زندگی معمول مردم کم رنگ شده و با ذائقه فعلی آنان قدری تفاوت دارد.

وی همچنین ورود غذاهای محلی به منوی رستوران‌ها را مربوط به استقبال مردم منطقه به غذاهای سنتی دانست و افزود: تجربه موفق گردشگری غذا در برخی مناطق چون جنوب کشور نشان می دهد گردشگران برای انتخاب غذا در منطقه ای به منوی معمول مردم بومی توجه دارند هر چقدر غذاهای محلی در سفره مردم منطقه حضور پر رنگ تری داشته باشد سرو و ارایه غذاهای سنتی در رستورانها برای گردشگران با اقبال بیشتری مواجه می شود.

به گزارش ایسنا مازندران، دومین دوره جشنواره سفره ایرانی از فردا ۱۱ مردادماه جاری به مدت سه روز در دانشگاه آزاد شهرستان گرگان از ساعت ۱۸ لغایت ۲۳ آماده بازدید از علاقمندان به فرهنگ بومی و تغذیه سنتی است./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.