امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50606
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 14 اسفند 1395 - 9:08 | | ارسال توسط :

معرفی فرهنگ بومی مازندران در برنامه های نوروزی

اجرای تئاترهای خیابانی، برپایی نمایشگاه های عکس و نوروزخوانی در ایام نوروز در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

به گزارش بابل نوین، احدجاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه مازندران یک استان گردشگر پذیر است و برنامه های سنتی استان خواهان زیاد دارد، گفت: اجرای تئاترهای خیابانی، برپایی نمایشگاه های عکس و نوروزخوانی در نوروز با هدف معرفی هنرمندان بومی و موسیقی محلی استان انجام می شود.

وی افزود: تعدادی از مساجد استان در ایام نوروز فعالیت های ویژه برای مسافران برگزار می کنند.

جاودانی با بیان اینکه از ظرفیت فضای مجازی و کنسرت های موسیقی بایستی برای معرفی هنر و فرهنگ بومی استان استفاده شود گفت : کنسرت های موسیقی را بهانه برای تسویه حساب با دستگاه ها قرار ندهید.

دبیر ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران افزود: بیش از چهار هزار مسجد در استان وجود دارد که تنها هزار و ۶٨مسجد، کانون فرهنگی هنری دارند و باقی مساجد در انتظار دریافت مجوز تاسیس کانون فرهنگی هنری هستند.

وی افزود : براساس نظارت ها و ارزیابی هایی که از سوی کارشناسان دبیرخانه کانون های مساجد استان صورت می گیرد کانون های غیر فعال تعطیل و مجوز فعال آنها باطل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت : ١۵میلیارد ریال بودجه فرهنگی امسال به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اختصاص یافته است.

جاودانی از راه اندازی انجمن خیرین فرهنگی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: ورود به حوزه فرهنگ و هنر به فعالیت رسانه ها لطافت و تنوع می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.