امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 49668
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 04 اسفند 1395 - 23:16 | | ارسال توسط :

معیارهای انقلابی که کم‌رنگ شود،صاحبان فیش‌های نجومی خود را محق می‌دانند/ بسیج باید مشتاق علم باشد

امام‌جمعه بابل در نشست هم‌اندیشی و مراسم اهدای لوح سپاس به مسئولان و نخبه‌های علمی فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان بابل گفت: معیارهای انقلابی که کم‌رنگ شود، صاحبان فیش‌های نجومی خود را محق می‌دانند، بیانیه‌های دانشجویان باید فریاد عدالت‌خواهی مردم را به گوش اینان برساند و معیارهای انقلاب را حفظ کند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل در نشست هم‌اندیشی و مراسم اهدای لوح سپاس به مسئولان و نخبه‌های علمی فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان بابل  که در دفتر ایشان برگزارشد، اظهار کرد: بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفته و همواره نقش ویژه‌ای در بزنگاه‌های تاریخی کشور ایفا کردند.

وی افزود: بسیج دانشجویی نیز ولادتی انقلابی داشته است، این نهاد که با فرمان رهبر کبیر انقلاب تاسیس شد، بارقه‎‌ی امیدی در جامعه و تحولات آن زمان بود.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: این نهاد همواره مورد عنایت امام بزرگوار و مقام معظم رهبری قرار گرفته،  تا آنجا که دیدار رهبری با بسیجیان از دیدار با طلاب بیشتر بوده و این به حسب جایگاه ویژه و اهمیت این نهاد اثرگذار در جامعه است، دانشجویان بسیجی آهنگی کوبنده‌تر از سایر اقشار جامعه دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی تصریح کرد: در جهان پر فراز و نشیب کنونی، که سردمداران زورگوی جهانی بازی‌های کثیف سیاسی و اقتصادی را به راه می‌اندازند و سرنخ همه امور را بدست گرفتند، جریانی در گوشه‌ای از جهان به وجود آمد که تحولی عمیق را در جهان شکل داد، این انقلاب، این جریان هنوز هم در جهان معاصر دیده می‌شود و اهمیت آن انکارنشدنی است و حال بسیج به عنوان نهادی که از دل این انقلاب رویید باید  همواره به بازبینی خود بپردازد که آیا توقعات جامعه در این برهه سخت برآورده شده است.

حجت‌الاسلام روحانی بیگانگی با جامعه را از آفت‌های طالبان علم دانست و گفت:از دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته انتظار بیشتری می‌رود، در انزوا فرو رفتن و بی اعتنایی به محیط پیرامون دانشجو را از مردم و جامعه دور می‌کند، نمی‌شود دانشجو چشم بر اتفاقات کشور و جهان ببندد و تنها سر در مسائل علمی کند، این حماقت بزرگی‌است که سر در لاک خود فرو ببریم.

وی ادامه داد: در این برهه از تاریخ اگر خود را به خواب بزنیم دشمن تلاشش را در آشوب کردن خواب ما دوبرابر می‌کند.

امام‌جمعه بابل با اشاره به  نکات مورد توجه رهبری در دیدار با بسیجیان و دانشجویان اظهار داشت: آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی، مطالبه‌گری و انقلابی‌گری باید از خصایص یک دانشجو بویژه بسیجی باشد، آرمان‌های انقلاب باید در یادها زنده بماند.

این مقام مسئول افزود: معیارهای انقلابی که کم‌رنگ شود، صاحبان فیش‌های نجومی خود را محق می‌دانند، بیانیه‌های دانشجویان باید فریاد عدالت‌خواهی مردم را به گوش اینان برساند و معیارهای انقلاب را حفظ کند.

وی حضور بسیجیان در عرصه‌های علمی را مایه افتخار برشمرد و گفت : روزی دانشجویان و بسیجیان ما با تمام سختی‌ها توانستند غنی‌سازی هسته‌ای را برای‌مان رقم بزنند، می‌شود این موفقیت را در سایر عرصه‌ها نیز بدست آورد، ما نیروهای بسیجی را می‌شناسیم که با کار بی‌وقفه و بی‌خوابی‌های مداوم در عرصه علمی جهاد می‌کنند تا بسیج به دوری از علم متهم نشود، بسیج باید مشتاق علم باشد.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: همت علمی در کنار کارهای جهادی نیروهای بسیجی امید را در دل  مردم زنده خواهد کرد، بسیج باید در اخلاق، رفتار و پوشش الگو باشد تا دید مردم عوض شود

وی در پایان با آرزوی توفیقات علمی و معنوی برای دانشجویان گفت: تشکیل این جلسات باید به صورت مداوم صورت بگیرد، با هم‌اندیشی می‌شود گره از مشکلات مردم حل کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.