امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51050
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 19 اسفند 1395 - 14:12 | | ارسال توسط :

معیشت و منزلت معلمان در کانون سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم تبدیل مسائل مربوط به آموزش و پرورش به گفتمان غالب در کشور خواستار آن شد که معیشت و منزلت معلمان در کانون سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های رسمی و اجرایی کشور قرار گیرد.

به گزارش بابل نوین، فخرالدین دانش آشتیانی در پنجمین کنگره سراسری انجمن اسلامی معلمان، اظهار کرد: گامی که در جهت تثبیت و ارتقای نهادهای مدنی برداشته می‌شود، قدمی در راه توانمندسازی جامعه و پیشبرد فرآیند توسعه ملی و اصلاحات همه جانبه است. تلاش شما برای بالا بردن ظرفیت‌های انجمن هم کوششی ملی است که نظام آموزش و پرورش، جریان اصلاحات و نظام از آن سود می‌برند.

دانش آشتیانی یادآور شد: انجمن اسلامی معلمان برای من که توفیق همراهی و همکاری با شهید رجایی را داشتم و امروز افتخار همکاری با بسیاری از اعضای آن را دارم، نهادی ناشناخته نیست. از قدیم با  ظرفیت‌های آن ‌آشنا بودم و اکنون هم به حمایت‌ها و مساعدت شما پشت گرم و نیازمندم.

وزیر آموزش و پرورش نهاد آموزش و پرورش را بنا و مدار توسعه همه جانبه کشور توصیف کرد و گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری برای مدرسه، معلم و دانش‌آموز، سرمایه‌گذاری بلندمدت برای توسعه و پیشرفت کشور و بهبود و اصلاح همه جامعه است. ما معتقدیم مبدأ و محل همه تحولات اساسی کشور، نظام آموزش و پرورش است و این محدود به یک دستگاه اجرایی نیست، بلکه مسأله محوری جامعه، نظام و دولت است که هر گشایشی در آن، گشایش در سایر بخش‌ها و هر تنگنایی در آن، تأثیرگذار در همه زمینه‌ها است.

دانش آشتیانی با بیان اینکه ضرورت بهبود وضعیت معلمان و تعلیم و تربیت فرزندان محدود به وزارت آموزش و پرورش و حتی دستگاه‌های حاکمیتی نیست، اضافه کرد: مسأله امروز و فردای جامعه ما آموزش و پرورش است؛ پس باید بهینه‌سازی نظام آموزش و پرورش دغدغه عام و ملی باشد. ما نیاز داریم با نگاهی نو و ‌آینده‌نگرانه، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی آموزش و پرورش را ببینیم و با عزمی ملی راه‌های نپیموده و ظرفیت‌های جدید را برای حل مسائل این بخش پیدا کنیم و به کار بندیم.

وی با بیان اینکه تبدیل آموزش و پرورش و مسائل مربوط به آن به گفتمان غالب کشور، راه را برای خروج از تنگناهای این حوزه باز می‌کند، گفت: مسائل این حوزه از جمله معیشت و منزلت معلم باید در کانون سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های رسمی و اجرایی قرار گیرد. در این مسیر توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری، حمایت رئیس جمهور و بسیاری از دستگاه‌ها به خصوص ریاست مجلس و نمایندگان و همچنین نهادهای صنفی و علمی، سرمایه‌های بزرگی برای گشودن راه‌های جدید در ارتقای این بخش هستند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دولت فارغ از ظرفیت‌های گسترده نهادهای مدنی و شبکه‌های اجتماعی و بدون حمایت و هدایت علما، اندیشمندان و اصحاب رسانه و به دور از مشارکت فعال معلمان و دانش آموزان، نمی‌تواند قدم‌های موثر در بهسازی اساسی نظام آموزش و پرورش بردارد.

دانش آشتیانی در پایان گفت:‌ در این مقطع حساس تاریخی نهادها و تشکل‌های مدنی به عنوان میراث‌داران انقلاب اسلامی و پیش برندگان اصلاحات و اعتدال، دولت را مجدانه کمک کنند تا ان‌شاءالله آینده‌ای بهتر از امروز داشته باشیم و بزرگترین سرمایه این سرزمین که سرمایه انسانی است را ارتقا بخشیم./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.