امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68179
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 مهر 1396 - 13:04 | | ارسال توسط :

مقام قزاق: گلستان دروازه ورود قزاقستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس است

استاندار قزل اوردا قزاقستان گفت: استان گلستان دروازه ورود قزاقستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و رسیدن به بازارهای این منطقه است.

به گزارش بابل نوین،‘کریم بک کوشربایف’ روز یکشنبه در همایش مشترک همکاری های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری استانهای گلستان ایران و قزل اوردا قزاقستان در گرگان اظهار کرد: بهره مندی از خط آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان دست پیدا کردن به این هدف را آسان تر کرده و ما را زودتر از زمان پیش بینی شده به بازارهای جهانی این منطقه متصل خواهد کرد.
کوشربایف همچنین به برخورداری این استان از ظرفیت های کشاورزی اشاره کرد و گفت: اراضی کشاورزی و شالیکاری قزل اوردا قابلیت تامین یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج وارداتی به گلستان را دارد و می تواند این استان را از خرید برنج دیگر کشورها بی نیاز کند.
وی بیان کرد: سال گذشته بوته برنج گلستان در قزل اوردا کاشته شد که محصول به بار آمده آن بسیار مطلوب و بیشتر از انتظار بود.

* برگزاری نمایشگاه اقتصادی، راه حل توسعه همکاری گلستان و قزل اوردا
استاندار گلستان گفت: برگزاری نمایشگاه های اقتصادی، راه حل مناسبی برای شناساندن ظرفیت های اقتصادی و توسعه همکاری های گلستان و استان قزل اوردای قزاقستان است.
به گزارش ایرنا سید مناف هاشمی اظهار کرد: گلستان آمادگی کامل دارد تا در این نمایشگاه ها، توانمندی های خود در بخش های گوناگون را در معرض نمایش گذاشته و فرصتی برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور ایجاد کند .
وی بیان کرد: در گلستان هزار واحد تولیدی در ۲۳ شهرک صنعتی مشغول فعالیت و تولید محصولات گوناگون هستند که می توانند بخشی از بازار مصرف قزاقستان را تامین کرده و منجر به افزایش تعاملات بین دو کشور و نیز افزایش درآمد صنعتگران گلستانی شوند.
هاشمی همچنین از راه اندازی دفاتر مشترک بازرگانی در گلستان و قزل اوردا استقبال کرد و خواستار افزایش همکاری ها در بخش های گوناگون شد.
وی به ظرفیت های گردشگری و توریستی گلستان اشاره کرد و گفت: بکر بودن بسیاری از این ظرفیت ها ، گلستان را به مرکز مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری تبدیل کرده است که شهروندان همسایه ایران می توانند به خوبی از این فرصت ها استفاده کنند.
وی برخی مشکلات و موانع افزایش مناسبات اقتصادی ایران و قزاقستان را یادآور شد و افزود که طولانی بودن زمان صدور روادید برای تجار و بازرگانان ایرانی، قطعی نبودن زمان ویزای صادر شده برای رانندگان مسیر ترانزیت و ضرورت شناخت بیشتر ازظرفیت‌های اقتصادی دو طرف از مسائلی بوده که توسعه تجارت دو کشور را با مشکل مواجه کرده است .
در پایان این همایش ، چند سند همکاری در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری میان استان گلستان و قزل اوردا قزاقستان امضا شد.
استاندار قزل اوردا به همراه هیات تجاری اقتصادی به منظور دیدار با استاندار گلستان و بازدید از ظرفیت های اقتصادی، تولیدی و کشاورزی به این استان سفر کرده است./ز

ایرنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.