امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86249
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1398 - 18:48 | | ارسال توسط :

مقاومت پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک مالیده است

روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت شلیک موشک‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در حقیقت پاسخ مقتدرانه‌ای به توطئه معامله قرن و سازشکاران عرب بود.

به گزارش بابل نوین، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رأی الیوم و تحلیلگر بنام دنیای عرب با تصریح اینکه مقاومت پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک مالیده است‎؛ نوشت: شلیک موشک‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در حقیقت پاسخ مقتدرانه‌ای به توطئه معامله قرن و سازشکاران عرب بود و با توجه به شرایط حساسی که تل آویو در آن به سر می‌برد، این مقاومت است که شروط و زمان آتش‌بس واقعی را تعیین می‌کند.

عبدالباری عطوان در ستون ویژه خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: ­غزه کمتر از ۲ درصد از مساحت کشور فلسطین را تشکیل می‌دهد، اما مردم این منطقه به تنهایی و با دفاع جانانه و شجاعانه از ۴۰۰ میلیون عرب و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان و مقدسات آنان، توانسته‌اند آمریکا و اسرائیل قلدر را خوار و زبون کنند و در عین حال از هیچ کس انتظار تقدیر و تمجید ندارند.

موشک‌هایی با کلاهک انفجاری که از منطقه محاصره شده غزه شلیک می‌شوند و خودروهای زرهی اسرائیل را با سربازانی که بر آن‌ها سوارند به آتش می‌کشند، در واکنش به دو موضوع است: نخست معامله قرن که هدف از آن تشکیل اسرائیل بزرگ از فرات تا نیل است و دوم: اقدام عرب‌های سازشکاری که نتانیاهو را به عنوان حامی خود برگزیده‌اند.

عطوان افزود: طی دو روز گذشته و از زمان آغاز جنگ علیه غزه مدام با مردم این منطقه در تماس بوده ام و در این تماس‌ها تنها این جملات را از آن‌ها شنیده ام: نگران ما نباشید.. ما نگران شما هستیم.. نگران خودتان باشید.. ما یک خانواده هستیم.. هیچ‌یک از ما نه می‌ترسد و نه نگران است.. به شما اطمینان می‌دهیم تا آخر به مقاومت و پایداری ادامه خواهیم داد. این دشمن است که درخواست آتش بس می‌کند نه ما، ما می‌خواهیم در سرزمین خودمان به شهادت برسیم.. زندگی تنها، درنگی شرافتمندانه است.

در این دو روزی که از جنگ می‌گذرد، دستاورد‌های بزرگی محقق شده است و قطعا در صورت تداوم جنگ بر این دستاورد‌ها افزوده خواهد شد که آن را می‌توان به شرح ذیل خلاصه کرد:

نخست: هر چند قدرت بازدارندگی اسرائیل هنوز کاملا نابود نشده، اما فرسوده شده است و این مقاومت است که طرح‌های خود را اعمال و قوانین درگیری را تعیین می‌کند.

دوم: صد‌ها هزار اسرائیلی وحشت‌زده برای حفظ جان خود از محل سکونتشان در جنوب فلسطین گریخته‌اند و انتظار می‌رود با شلیک موشک‌ها به سمت تل آویو و دیگر مناطق بر این تعداد افزوده شود.

سوم اینکه: اسرائیل دو مراسم مهم را پیش رو دارد: نخست مسابقات آوازخوانی یوروویژن که در تل آویو برگزار خواهد شد و میلیارد‌ها تماشاگر (در دنیا) دارد و دوم مراسم بزرگداشت سالگرد تشکیل رژیم اسرائیل. تداوم جنگ تا دو هفته دیگر به معنای لغو این دو مراسم و تخریب وجهه رژیم اشغالگر در دنیا به عنوان مکانی نا امن و فاشیست است که مرتکب جنایات جنگی می‌شود. از سوی دیگر ادامه این جنگ می‌تواند با تشدید تنش، ثبات منطقه و جهان را برهم زند.

چهارم: کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشور‌های عربی که با رژیم اشغالگر سازش کرده و می‌کنند، به شدت با شهروندان خود دچار مشکل خواهند شد و برملا شدن ضعف اسرائیل در مقابله با گروه‌های مقاومت و قهرمانی‌های آنان این مشکل را تشدید خواهد کرد. جالب توجه اینکه سران کشور‌های سازشکار به ذلت و خواری مردم عرب امید بسته بودند، اما تجلی فرهنگ مقاومت بر این امید خط بطلان کشید و کوته نظری و حماقت سیاسی و اخلاقی صاحبان این تفکر را ثابت کرد.

پاسخ ملت فلسطین بذل جان و تقدیم شهداست و موشک‌هایی که سامانه گنبد آهنین را شکست داده و اهداف نظامی اسرائیل را هدف قرار می‌دهد که آخرین مورد آن نیز حمله به خودروی نظامی حامل سربازان با موشک کورنت و افزایش مستمر آمار نظامیان کشته شده است، در حالی که اسرائیلی‌ها زنان باردار و کودکان را هدف می‌گیرند.

به دو علت از میانجی گری مصر در این جنگ متاسفم: نخست اینکه قاهره که مسئول حفظ امنیت غزه است نباید چنین نقشی را ایفا می‌کرد. دوم اینکه: پایبند نبودن اسرائیل به شروط توافقنامه پیشین صلح، تشدید تحریم‌ها، خفقان اقتصادی در غزه و کشته شدن ده‌ها هزار معترض بی دفاع در راهپیمایی‌های بازگشت، توهین به مصر بود.

سپاس از مردم غزه برای اینکه امید را در امت اسلامی برانگیختند و هر چند وقت یکبار با معجزه‌های مقاومت و پایداری و اصالت خود ما را غافلگیر می‌کنند. آیا نباید به این مردم افتخار کرد و از اقدامات شجاعانه آن‌ها و اینکه پوزه اسرائیل را به خاک مالیده‌اند سرافراز بود؟ آنهم زمانی که بسیاری، کفش‌های سران این رژیم را می‌بوسند و خواستار حمایت‌های آن هستند./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.