امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 85166
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 05 دی 1397 - 20:14 | | ارسال توسط :

ملاک انتخاب دعا و اذان برتر در رسانه ملی

معاون اجرایی شورای عالی قرآن تاکید کرد که در جشنواره دعا و اذان برتر، تقیّد به سبک‌های اصیل و یا اهتمام به ارائه سبک‌های بدیع مورد توجه است.

به گزارش بابل نوین، شورای عالی قرآن به منظور شناخت استعدادهای برتر و همچنین ارتقای وضعیت تولید و پخش ادعیه و اذان‌های فاخر از شبکه‌های مختلف رسانه ملی، از نیمه آذر سال جاری، فراخوان جشنواره دعا و اذان برتر را اعلام کرد.

مؤذنان و دعاخوانان ممتازی که قصد شرکت در این جشنواره را دارند، باید در بخش “دعا” با قرائت یک قطعه حداکثر ۵ دقیقه‌ای از دعاهای مأثور (به انتخاب شرکت‌کننده) و در بخش “اذان” با اجرای کامل آن، آثار ضبط شده را تا پایان بهمن‌ سال جاری از طریق پیام رسان سروش به شماره ۰۹۱۲۱۰۸۳۶۲۶ و یا رایانامه shora.quran@gmail.com ارسال کنند. ضمناً شرکت‌کنندگان در صورت هرگونه ابهام یا سؤال، می‌توانند در ساعات اداری با کارشناس دبیرخانه جشنواره به شماره تلفن ۸۸۱۵۳۲۴۷ تماس حاصل کنند.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن در ادامه افزود: توصیه می‌شود عزیزانی که بنا دارند در این جشنواره شرکت کنند، پیش از ضبط اثر خود، «آیین‌نامه دعا و اذان» را که در بخش آیین‌نامه‌ها در پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قرآن بارگزاری شده است، مطالعه نمایند.

وی در ادامه افزود: الزامی به ضبط استودیویی آثار نیست و ملاک، کیفیت مناسب صوتی آثار ارسالی می‌باشد. لذا شرکت‌کنندگان می‌توانند اثر خود را حتی با گوشی تلفن همراه خود ضبط و به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی با بیان این مطلب که شرکتِ هم‌زمان در هر دو رشته دعا و اذان بلامانع است، گفت: شرکت‌کنندگان توجه داشته باشند که حتماً می‌بایست به همراه اثر ارسالی، مشخصات خود شامل: نام، نام خانوادگی، استان، شماره تماس و سن را ارسال نمایند.

میرزاجانی اظهار داشت: پس از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، اثرهای رسیده توسط اساتید برجسته مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت و ضمن تجلیل از نفرات برتر، شورای عالی قرآن شرایطی فراهم خواهد کرد تا از افرادی که آثار ایشان نصاب لازم را جهت پخش از شبکه‌های صدا و سیما داراست، جهت ضبط و تولید دعا و اذان دعوت به‌عمل آید.

در پایان، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در خصوص نحوه اجرای اذان‌ و دعا خاطر نشان کرد: در قرائت دعا، تقیّد به سبک‌های اصیل و یا اهتمام به ارائه سبک‌های بدیع، هر دو مدنظر بوده و در اجرای اذان نیز، اولویت با ارائه سبک جدید و یا ترکیب سبک‌های متجانس و پرهیز از تقلید صرف می‌باشد./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.