امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63967
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 29 مرداد 1396 - 13:59 | | ارسال توسط :

«منظومۀ فکری آیت الله خامنه‌ای» در بازار نشر

این کتاب در چهار بخش نظام‌های بینشی، نظام‌های منشی و رفتاری، نظام‌های اجتماعی اسلام و اهداف اجتماعی اسلام تدوین شده است.

به گزارش بابل نوین، به نقل از مجمع ناشران انقلاب اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی کتاب «منظومۀ فکری آیت الله خامنه‌ای» را به‌قلم حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه و جمع دیگری از پژوهشگران منتشر کرد.

این کتاب در چهار بخش نظام‌های بینشی، نظام‌های منشی و رفتاری، نظام‌های اجتماعی اسلام و اهداف اجتماعی اسلام تدوین شده است. نظام بینشی شامل منطق فهم اسلام، خداشناسی توحیدی، ولایت‌شناسی، اسلام شناسی، جهان‌شناسی اسلامی و انسان‌شناسی اسلامی است.

نظام‌های منشی و رفتاری شامل نظام معنویت اسلامی، اخلاق اسلامی، نظام تربیتی اسلام و نظام عبادی اسلام است. نظام‌های اجتماعی اسلام شامل نظام فرهنگ اسلامی، نظام علمی‌ اسلام، نظام مدیریت اسلامی، نظام سیاست اسلامی، نظام اقتصاد اسلامی، نظام حقوق اسلامی، نظام امنیتی ـ دفاعی اسلام است و اهداف اجتماعی اسلام شامل استقلال اسلامی، عدالت اسلامی  و پیشرفت اسلامی است.

این اثرنشان می‌دهد که سخنان معظم‌له از نظام هماهنگی برخورداراست؛ به‌گونه‌ای که اجزائش یک کل نظام‌مند را تشکیل می‌دهد و ادامه‌دهندۀ گفتمان فکری علمای گذشته و استمراربخش گفتمان امام خمینی(ره) است و با رویکرد اجتهادی به مسایل معاصر می‌پردازد.

 تمدن اسلامی، مبتنی بر منظومۀ فکری رهبر معظم انقلاب، توحیدمحور است؛ توحیدی که نه تنها در عقیده و قلب آدمیان حضور دارد؛ بلکه همانند روحی، همۀ ساحت‌های فردی و اجتماعی، مُلکی و ملکوتی انسان را احاطه کرده است. آزادی و استقلال و دانش و قدرت و سیاست و قضاوت و امنیت و دفاع و…، جملگی توحیدی هستند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.