امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62284
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 05 مرداد 1396 - 11:36 | | ارسال توسط :

مواد ۳۵ و ۳۶ کمیسیون برجام سدی مقابل خروج آمریکا از توافقنامه است

به گزارش بابل نوین، یوسف مولایی استاد دانشگاه تهران و کارشناس حقوق بین‌الملل درباره تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان اظهار داشت: واژه «حق» در چارچوب بین‌الملل تعریف نشده است. چرا که هژمون و قدرت‌های بزرگ در آن تأثیرگذاری دارند و باید پذیرفت که برخی اعمال حقوقی رنگ سیاسی دارند. وی در ادامه افزود: […]

به گزارش بابل نوین، یوسف مولایی استاد دانشگاه تهران و کارشناس حقوق بین‌الملل درباره تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان اظهار داشت: واژه «حق» در چارچوب بین‌الملل تعریف نشده است. چرا که هژمون و قدرت‌های بزرگ در آن تأثیرگذاری دارند و باید پذیرفت که برخی اعمال حقوقی رنگ سیاسی دارند.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم برجام را در چهارچوب علمی تفسیر کنیم، کمیسیون مشترک را می‌توان ضامن اجرای دانست و این یک نقطه قوت محسوب می‌شود. چرا که در این صورت آمریکا نمی‌تواند یک جانبه از این توافق خارج شود و اگر بخواهد این کار را بکند با سد مواد ۳۵ و ۳۶ کمیسیون برجام برخورد خواهد کرد.

کارشناس حقوق بین‌الملل اضافه کرد: در توافق برجام گزینه دیگری پیش‌روی ایران قرار نداشت و معتقدیم توانسته‌ایم از گزینه‌های محدود خود حداکثر بهره را ببریم.

مولایی تصریح کرد: باید پذیرفت که جامعه جهانی و ساختار سازمان الملل به سمت قدرت‌های بزرگ است و ما هر کاری که انجام دهیم یک بازیگر کوچک منطقه‌ای هستیم و آمریکا یک قدرت تأثیرگذار در جهان است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.