امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70691
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 26 آبان 1396 - 11:46 | | ارسال توسط :

نبود انسجام و برخوردهای محلی از دلایل توسعه نیافتگی مازندران

به گزارش بابل نوین، استاندار مازندران گفت:نبود انسجام، واگرایی و برخوردهای محلی و منطقه ای و کشمکش های میان شهرستان های استان یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی و عقب ماندگی مازندران است. محمد اسلامی در نخستین سفر خود به شرق مازندران در دیدار با ائمه جمعه بهشهر، نکا و گلوگاه در شهرستان بهشهر، اظهار کرد: […]

به گزارش بابل نوین، استاندار مازندران گفت:نبود انسجام، واگرایی و برخوردهای محلی و منطقه ای و کشمکش های میان شهرستان های استان یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی و عقب ماندگی مازندران است.

محمد اسلامی در نخستین سفر خود به شرق مازندران در دیدار با ائمه جمعه بهشهر، نکا و گلوگاه در شهرستان بهشهر، اظهار کرد: عدم انسجام، واگرایی و برخوردهای محلی و منطقه ای و کشمکش های میان شهرستان های استان یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی و عقب ماندگی مازندران است.

وی افزود: برخی افراد در مازندران نسبت به انتصاب استاندار غیر بومی موضع گیری کردند که چرا استاندار بومی نیست در حالی که اگر بومی استان انتخاب می شد تازه اول دعوا بود که اهل کدام شهرستان باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه من فرد حزبی و گروهی نیستم بلکه سرباز ولایت و انقلاب هستم، خاطرنشان کرد: دولت در زمینه انتخاب استانداران کشور کار سیاسی نکرد بلکه یک اقدام علمی و تحلیلی تحت اطلاعات واقعی انجام داد که طبق بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته در ۱۲ سال گذشته یکی از دلایل عقب ماندگی بسیاری از استان های کشور استانداران بومی است البته در برخی مناطق استاندار بومی موفق عمل کرده اما در بیشتر استان ها اینگونه نیست.

اسلامی گفت: سالیان زیادی علما و بزرگان به من فشار می آوردند که من استاندار اصفهان شوم اما قبول نمی کردم نهایتا در سال جاری شرایطی فراهم شد که پذیرفتم استاندار شوم اما به من دستور دادند که باید به مازندران بروی.

وی اظهار کرد: برای برطرف کردن عقب ماندگی مازندران در ابتدا باید نگرش واحدی نسبت به موضوعات داشته باشیم و انسجام فکری و رفتاری را با اهداف و برنامه های مصوب و اسناد بالادستی برای استان پایه گذاری کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: از انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ۶ ماه گذشته اما در مازندران هنوز فضای انتخاباتی حکمفرما است در حالی که حضور باشکوه و مشارکت بالا نشان می دهد که برنده اصلی انتخابات مردم هستند و دیگر باید فضای سیاسی انتخابات را کنار گذاشت زیرا زمان خدمت کردن است.

اسلامی با بیان اینکه بسیاری از عدم ثبات ها و انجام نشدن سرمایه گذاری ها در مازندران به دلیل تنش های سیاسی و تنازعات است، گفت: مطمئنا در داخل هر استانی سرمایه و منابع وجود دارد اما زمانی که اطمینان از سرمایه گذاری وجود ندارد و ریسک بالا باشد کسی سرمایه خود را به مخاطره نمی اندازد و قطعا باید کار صنعتگران و تاجران در ایران رونق داشته باشد تا دولت از آن ها مالیات و عوارض بگیرد و چرخ اقتصاد مملکت بچرخد.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید منابع داشته باشد تا کشور را به خوبی مدیریت کند در حالی که در چند سال اخیر دولت منابع مالی اندکی دارد زیرا نفتی که ایران می فروشد و مالیات و ارزش افزوده ای که وصول می شود در برابر پرداخت حقوق شاغلان، بازنشستگان، یارانه ها و هزینه های جاری همدیگر را به زحمت پوشش می دهند و پولی برای عمرانی و توسعه باقی نمی ماند.

استاندار مازندران گفت: مازندران مملو از ضایعات زیست محیطی و آسیب های اجتماعی است و بیکاری یکی از ضایعات اجتماعی این استان بوده که عامل مفاسد دیگر است و ناامیدی مهم ترین اتفاق در ضایعات اجتماعی محسوب می شود.

اسلامی یادآور شد: هدف از برگزاری نشست مشترکی که با فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان مازندران دور روز پیش برگزار شد این بود که سیاست ها و رویکردهای جدید استان را بیان کنم و به همین منظور زیباسازی معابر و مناظر شهری و تفکیک زباله از درب منازل را به شهرداری ها ابلاغ و نیز فرمانداران را مکلف به پاکسازی زباله و نخاله در سطح شهرستان ها کردیم. بسیاری از کشورهای دنیا به زباله طلای کثیف می گویند زیرا میلیاردها تومان پول از جمع آوری، تفکیک و تبدیل زباله بدست می آید.

وی عنوان کرد: برخی هر روز می گویند که دولت تدبیر و امید؛ هیچ تدبیر و امیدی ندارد بلکه با این گونه سخن گفتن مردم را به ورطه ناامیدی می کشانند و اگر برنامه ها و سیاست های تنظیم شده و ابلاغیه های دولت تدبیر و امید را بخوانید قطعا متوجه می شوید که هیچ کدام از آن ها خلاف عقلانیت و فرمان مقام معظم رهبری نیست و کاملا با اسناد بالادستی انطباق دارد. پس در نتیجه فقط با کار، موفقیت و تلاش موثر و کارساز می توانیم به نتایج مورد انتظار دست یابیم و رضایت مندی مردم را جلب کنیم و به جامعه امید بدهیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در مازندران باید یک انقلاب فکری به وجود بیاید و تصمیمات با راهبردهای ساده اما اجرایی اتخاذ شود و همه همت خود را بسیج کنند، گفت: روی روستاهای مازندران تمرکز می کنیم تا تثبیت جمعیت و توانمندسازی روستاییان را انجام می دهیم و در هر روستایی متناسب با حداقل اعتبارات دولتی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و ایجاد بوم گردی و صنایع روستایی می توان تحول بزرگی در روستاهای مازندران ایجاد کرد.

اسلامی اظهار کرد: حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی ناشی از ترک روستا است و باید با ایجاد امید، توانمندسازی و محرومیت زدایی روستاها، جریان مهاجرت را معکوس کنیم و تسریع در تکمیل پروژه های آسفالت راه روستایی و آبرسانی می تواند چهره فقر و محرومیت را از مناطق زیبای مازندران بزداید.

وی افزود: در حال برنامه ریزی راهکارهایی برای کشاورزی، صنعت و گردشگری مازندران هستیم تا بازار محصولات استان را توسعه دهیم و برای تحقق این امر راهکارهای زیادی در سطح خرد و کلان وجود دارد که قطعا نباید مسیر گذشته را طی کنیم و باید راهکارهای متفاوت را در پیش بگیریم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: به روسای ۳ بندر مازندران پیشنهاد کردم که بر روی بیلبوردهای اتوبان های تهران، جاده های مواصلاتی مازندران و جاده ها و اتوبان های مهم کشور تبلیغ کنند که مازندران مهد سرمایه گذاری ایران است و در مورد ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد، منطقه ویژه اقتصادی و بندر نوشهر و همچنین بندر فریدونکنار بر روی بیلبوردها تبلیغ کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.