امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63322
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 20 مرداد 1396 - 12:53 | | ارسال توسط :

نحوه عمل کادر بهداشت و درمانی ایران در حج ۹۶/ تشکیل سیستم ارجاع بین بیمارستانی در عربستان

رئیس عملیات پزشکی حج ۹۶ با اشاره به آمادگی نیروهای مرکز پزشکی حج و زیارت به تشریح نحوه عمل این نیروها در شهرهای مکه و مدینه پرداخت.

به گزارش بابل نوین، پیرحسین کولیوند رئیس عملیات پزشکی حج ۹۶ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه زائران بیت‌الله الحرام از بابت مسائل بهداشتی و درمانی خود اطمینان داشته باشند از آمادگی کامل مرکز پزشکی حج و زیارت هلال اهمر جمهوری اسلامی در عربستان سعودی خبر داد و اظهار کرد: بهترین امکانات و کادر درمانی مجرب و متعهد از ابتدای ورود زائرین ضیوف الرحمن تا پایان عملیات حج همراه زائران عزیز ایرانی است.

وی با اشاره به نحوه انتخاب کادر پزشکی ایرانی حاضر در شهرهای مکه و مدینه عنوان کرد: ما همچون سال‌های قبل به گزینش و انتخاب کادر بهداشتی و درمانی عمل کرده‌ایم و با توجه به شرایظط خاص حج امسال، بیش از هفتاد درصد نیروهای این مرکز در حج امسال را افراد با تجربه تشکیل می‌دهند که هر کدام در رشته خود از بهترین‌های کشور هستند.
رئیس اورژانس کشور افزود : جمعا حدود ۲۲۰ نفر از نیروهای مرکز پزشکی حج و زیارت حضور دارند که ۸۰ نفر از بین این افراد در بیمارستان این مرکز در مدینه و مابقی افراد در بیمارستان مکه مشغول می‌شوند.
کولیوند با اشاره به نقش مهم پزشکان مجموعه به عنوان سطح اول درمان این مرکز در حج ۹۶ تصریح کرد: فعالیت اصلی بیمارستانی این مرکز زمانی وارد فاز عملیاتی می‌شود که زائر به هر دلیل در سطح یک جواب لازم را نگرفته و نیاز به خدمات درمانی و کلینیکی بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به فرایند ارجاع در حج امسال گفت: در این سیستم زائر در صورت نیاز به خدمات بیشتر درمانی توسط پزشک مجموعه به بیمارستان‌های جمعیت هلال احمر  اعزام می‌شود، در صورتی که مشکل زائر توسط متخصصان این مرکز مرتفع شد که ترخیص می‌شود در غیر این‌صورت و در صورت نیاز به خدمات بیشتر درمانی مانند اعمال جراحی، سی تی اسکن، دیالیز و … به بیمارستان‌های سعودی منتقل می‌شود.
رئیس عملیات پزشکی حج ۹۶ اضافه کرد: کارهای اعزام بیماران به بیمارستان‌های سعودی را واحدی به نام پزشکان رابط انجام می‌دهند که مسلط به زبان عربی بوده و در تمام مراحل پذیرش، بستری و ترخیص زائر بیمار در آن بیمارستان‌ها حضور دارند.
کولیوند همچنین از فعالیت واحد سلامت کاروان خبر داد و یادآور شد: در هر کاروان یک واحد فعالیت دارد که نیروهای این واحد را پزشکان عمومی با سابقه تشرف به حج و کارشناسان بهداشت محیط تشکیل می‌دهند و در واقع عمل نظارت بر روند کار پزشکان مجموعه، بازدید مستمر از محل اسکان زائرین و نظارت بر نحوه پخت و توزیع غذای زائران را بر عهده دارند./ص
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.