امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 985
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 21 بهمن 1393 - 10:07 | | ارسال توسط :

نخستین زایمان فیزیولوژیک درکنار همسر در بیمارستان آیت ا…روحانی (ره) بابل

ه گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت الله روحانی بابل ، دکتر محمدتقی پور رئیس این مرکز ازنخستین زایمان فیزیولوژیک در کنار همسر در این بیمارستان خبرداد

 

نخستین زایمان فیزیولوژیک درکنار همسر در بیمارستان آیت ا…روحانی (ره) بابل

 

به گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت الله روحانی بابل ، دکتر محمدتقی پور  رئیس این مرکز ازنخستین  زایمان فیزیولوژیک در کنار همسر در این بیمارستان خبرداد وگفت: پدر خانواده درتمام فرایند زایمان در کنار همسربوده و  بند فاف کودک نیز توسط او بریده شد.

رئیس بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت:  این زایمان برای اولین بار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل  در این مرکز انجام گرفته است.

دکترمحمدتقی پور اظهارداشت: مهم ترین رسالت این بیمارستان ارائه خدمات مناسب وافزایش سلامت افراد است ، امیدواریم این روش بتواند جایگزین مناسبی برای دیگر روش ها زایمان در بیمارستان های خصوصی ودولتی باشد.

رابط زایمان فیزیولوژیک بیمارستان آیت الله روحانی نیز اظهارداشت:  رقیه عسگردون  مادری 25 ساله که به روش زایمان فیزیولوژیک صاحب فرزند شده پس از ورود دربخش زایمان وبستری شدن بسیار بی قرار بوده وبه دلیل طولانی شدن سیرزایمان پذیرای زایمان طبیعی نبوده واصرار به سزارین داشت.

نوشین فاطری افزود: حتی همسر وهمراهانش نیز به علت بی قراری مادر دچار دودلی شدند اما باتوضیحات داده شده وحضورهمسردر کنار مادر واقدامات صورت گرفته ازجمله ماساژ وگرما درمانی بعد از پنج ساعت انتظار وتحمل درد زایمان این مادر درحضور همسر فرزند خود را به دنیا آورد.

کارشناس مامایی اظهارداشت: این والدین که صاحب فرزند دختری به نام کیانا شدند با سلامت وخیالی آسوده زایشگاه را ترک کردند.

همسر عسگردون نیزاظهارداشت: از اینکه درکنار همسرم در اتاق عمل هنگام تولد فرزندم بودم حس بسیار زیبایی داشتم،مطمئن هستم با دیدن سختی هایی که یک مادر هنگام تولد کودک متحمل می شود می تواند درتحکیم ارتباط زناشویی بسیارموثر باشد.

اسماعیل علی پور افزود: ترویج این روش می تواند عامل موثری  در کاهش آمار طلاق در خانواده های دارای فرزند باشد، چون دیدن این صحنه ها سبب کاهش بسیاری از اختلافات خانوادگی می شود.

پدرکیانا تصریح کرد: از رئیس بیمارستان آیت الله روحانی به خاطر داشتن چنین  پرسنل صبور و کارآمد  تشکر می کنم که همکاری بسیار خوبی باما داشتند.

وی گفت: بهترین لحظه زندگی من زمانی بودکه بادستان خودم بند ناف فرزندم را بریدم. امیدوارم این روش جایگزین دیگر روش های زایمان شده و در ترویج آن فرهنگ سازی انجام گیرد.

رقیه عسگردون نیز اظهارداشت: حضور همسرم در کنار من در اتاق عمل سبب دلگرمی من شده ودردزایمان را برایم قابل تحمل کرد،امیدوارم روزی همه همسران در اتاق عمل درکنار مادر باشند.

وی ضمن تشکراز رئیس بیمارستان آیت ا…روحانی بابل تصریح کرد: امیدوارم تدابیری اتخاذ شود تا این نوع زایمان ها در جامعه نهادینه شود ودیگر روشها، درهیچ بیمارستانی انجام نگیرد زیرا این روش  گرچه ممکن است درابتدا غیر قابل تحمل باشد اما سلامت وشادابی که بعد از تولد نوزاد به مادر دست می دهد بر همه روش ها ترجیح دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.