امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81200
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 20 فروردین 1397 - 18:25 | | ارسال توسط :

نرخ دلار، مبنای اصلی قیمت نهاده‌های دامی است

به گزارش بابل نوین، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵ هزار و ۵۰۰، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۶ هزار و ۸۰۰ تومان، غرفه‌های میادین میوه و تره بار ۷ هزار و […]

به گزارش بابل نوین، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵ هزار و ۵۰۰، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۶ هزار و ۸۰۰ تومان، غرفه‌های میادین میوه و تره بار ۷ هزار و ۲۹۰ و خرده فروشی های سطح شهر ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان است.

وی ازدیاد عرضه مرغ و کاهش قدرت خرید خانوار را دلیل اصلی روند نزولی قیمت اعلام کرد.

یوسفی نرخ مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به وضعیت کنونی تقاضا و خالی شدن جیب مردم در دهه سوم فروردین پیش بینی می شود که نرخ مرغ بازهم در بازار کاهش یاید.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش ۱۰۰ تومانی نرخ ذرت نسبت به روز گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون نرخ هر کیلو ذرت در بنادر جنوبی هزار و ۱۰۰، بنادر شمالی هزار و ۱۵۰ و تحویل به مرغدار هزار و ۲۵۰ تومان است، همچنین نرخ تحویل هر کیلو کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است در حالیکه هفته گذشته نرخ آن ۲ هزار و ۱۵۰ تومان بود.

یوسفی ادامه داد: اگرچه مرغداران نسبت به افزایش نرخ نهاده های دامی معترض هستند، اما نرخ دلار مبنای اصلی قیمت هاست.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ و حداقل مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده در غرفه های میادین میوه و تره بار ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

به گفته یوسفی با توجه به افزایش روزانه نرخ نهاده های دامی، مرغداران جرات جوجه ریزی را ندارند؛ ضمن آنکه از تولیدکنندگان تقاضا داریم برای جلوگیری از زیان انباشته تولید خود را مدیریت کنند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.