امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70001
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر, فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 21 آبان 1396 - 1:09 | | ارسال توسط :

نسخ هزار جلدی خطی کتابخانه مرحوم آیت‌الله روحانی از افتخارات فرهنگی بابل است

امام‌جمعه بابل گفت: گنجینه نسخ هزار جلدی خطی کتابخانه آیت‌الله روحانی از افتخارات فرهنگی شهر بابل در سطح منطقه است که باید حفظ و بر غنای آن افزوده شود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بابل با اشاره به مهم بودن هفته کتاب‌و کتاب‌خوانی اظهار کرد: این کتابخانه که به همت مرحوم آیت‌الله روحانی احداث گردید در سال ۸۲ توسط مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افتتاح شد.

وی افزود: کتابخانه ملی آیت‌الله روحانی با داشتن ۵۰۰۰ متر مربع مساحت و دارا بودن ۶۰ هزار جلد کتاب از بزرگترین و مهم‌ترین کتابخانه‌های استان‌های شمال کشور محسوب می‌شود.

تولیت کتابخانه ملی آیت‌الله روحانی ادامه داد: گنجینه نسخ هزار جلدی خطی این کتابخانه از افتخارات فرهنگی شهر بابل در سطح منطقه است که باید حفظ و بر غنای آن افزوده شود.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: مرحوم روحانی حساسیت زایدالوصفی ردر مورد خروج نسخ ارزشمند از کتابخانه شهرمان داشتند و متاسفانه امکانات ما برای توسعه این کتابخانه که مراجعانی از سایر استان‌های همجوار دارد کافی نیست.

وی در پایان گفت: حفظ این سرمایه فرهنگی همت مضاعف متولیان امر محقق خواهد شد که امیدواریم در این مسیر گام‌های موثری برداشته شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.