امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81677
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1397 - 11:24 | | ارسال توسط :

نشاکاری مکانیزه و سنتی بیش از ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری مازندران از آغاز بهار تا کنون

۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های شالزاری مازندران از آغاز فصل بهار تا کنون بصورت مکانیزه و سنتی نشاکاری شده است.

به گزارش بابل نوین،  قربان نژاد رییس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۵۲ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران، آماده نشا است، گفت: ۱۲ هزار هکتار از شالیزار‌های استان تا کنون به صورت سنتی و ۴۰۰ هکتار به صورت مکانیزه نشاکاری شد.

وی افزود: کشاورزان پرتلاش مازندرانی از شروع فصل کار در شالیزار‌ها تا کنون، موفق به شخم و شیار حدود ۱۹۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری خود شدند.

رییس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شالیکاران مازندرانی ۱۶۵ هزار هکتار از شالیزار‌های خود را آب تخت کردند که در مقایسه با پارسال ۲ درصد بیشتر است.

قربان نژاد افزود: خزانه گیری برنج در ۱۸۷ هزار هکتار از شالیزار‌های استان انجام شد.

وی به کشاورزان شالیکار مازندران توصیه کرد با توجه به سرمای احتمالی هوا در حفظ و پوشش خزانه‌های شالی اقدام کنند و مزارع شالیکاری خود را بیمه کنند تا در موقع خشکسالی با مشکل روبرو نشوند.

خسارت ۲۷ میلیاردی بارش برف به محصولات باغی سیاه ریشه

عقیل استادی مدیر جهاد کشاورزی تنکابن نیز گفت:بارش برف و کاهش شدید درجه حرارت در روز‌های ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه سال جاری و متعاقب آن وقوع خسارت سرمازدگی بهاره، موجب خسارت بیش از ۲۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریالی به باغات سیاه ریشه، گردو و فندوق در اراضی بالا دست شهرستان تنکابن شد.

وی افزود: پس از بازدید‌های میدانی، میزان خسارت سرمازدگی و آسیب به محصولات باغی، گردو، فندوق، میوه‌های هسته دار و دانه دار در ۴۵۷ هکتار از باغ‌های این شهرستان، بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

استادی گفت: ۱۰۰ هکتار از محصولات باغی این شهرستان نیز بر اثر خشکیدگی و یخ زدگی باغات جدید الاحداث، دچار ۲ هزار و ۸۸۰ میلیون ریال خسارت شد.

اجرای ۵۶ فقره احکام تخریب بنای غیر مجاز در بابل

سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل نیز گفت: به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، ۵۶ مورد دیوار کشی و بنای غیر مجاز به مساحت ۴ هزار و ۶۶۰ متر مربع در اراضی کشاورزی روستا‌های تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی بیشه شمالی شهرستان بابل طی مراحل قانونی تخریب شد.

وی از مالکین زمین‌های زراعی و باغی خواست، از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی خود اجتناب کنند و برای اخذ مشاوره و مجوز‌های قانونی لازم به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.