امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 4891
  پرینتخانه » اخبار برگزیده اصلی تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1394 - 18:12 | | ارسال توسط :

نشست مدیران ومعاونان پژوهشی ومدیران تشکلهای پژوهشی حوزه های علمیه استان مازندران

نشست مدیران ومعاونان پژوهشی ومدیران تشکلهای پژوهشی حوزه های علمیه استان مازندران درمدرسه علمیه الزهراس بابل برگزار شد به گزارش خبرنگار بابل نومه: حجت الاسلام والمسلمین غفاری رییس حوزه های علمیه خواهران استان مازندران ضمن خیرمقدم گویی خدمت مهمانان اظهار داشت: همواره جریانات سیاسی و اجتماعی سالم را جهان شیعه رهبری کرده است و جهان شیعه […]

نشست مدیران ومعاونان پژوهشی ومدیران تشکلهای پژوهشی حوزه های علمیه استان مازندران درمدرسه علمیه الزهراس بابل برگزار شد

houze

به گزارش خبرنگار بابل نومه: حجت الاسلام والمسلمین غفاری رییس حوزه های علمیه خواهران استان مازندران ضمن خیرمقدم گویی خدمت مهمانان اظهار داشت: همواره جریانات سیاسی و اجتماعی سالم را جهان شیعه رهبری کرده است و جهان شیعه خلاصه می شود درحوزه های علمیه وعلمای شیعه. امروزه جمهوری اسلامی ایران سرتیتر تمام مباحث سیاسی دنیا هست وخواهد بود، که این جریانات درواقع تربیت یافتگان حوزه های علمیه هستند.
ایشان بیان نمودند: ما مفتخریم درسالی قرارداریم که حوزه های علمیه خواهران استان مازندران مقام اول فعالیت های پژوهشی کشور را کسب کرده و این بدست نمی آید جز با زحمات وبرنامه های پژوهشی همه عوامل مدارس، من جمله : مدیران و معاونان و تشکل های پژوهشی، البته نباید به این مقدار بسنده کنیم چون استعدادحوزه های علمیه خواهران بیش از اینهاست.
امروز دیگر روزی نیست که خواب راحت داشته باشیم بلکه باید دغدغه مدارانه نسبت به حوزه فرهنگ دینی و اخلاقی و ارزش های اجتماعی پای کار بیاییم.

در ادامه دکتر حصاری معاون پژوهش کشور گفت: به فضل خداوند ثمره ی موفقیت خواهران طلبه در جنبه های گوناگون خودنمایی کرده است و نمونه ی آن رونمایی ۲۲ اثر از آثار پژوهشی قرآنی خواهران درنمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت امسال است که این ۲۲ اثر سری اول از ۱۱۴ اثر قرآنی ارزیابی و تایید شده خواهران است که درانتظار نوبت چاپ هستند و از این ۲۲ اثر، ۳ اثر آن متعلق به حوزه علمیه الزهرا ( س) بابل می باشد.
وی عنوان داشت: شماره ۲ فصلنامه تخصصی آیت را به چاپ رساندیم که درآن فقط خواهران قلم زنی میکنند و براین تصمیم هستیم تا امور اجرایی وسردبیری این فصلنامه را به خواهرانی که سطح۴ حوزه ( دکتری) را گذرانده اند بسپاریم.
علاوه برآن : تدارک دیدیم به زودی فصلنامه های تخصصی دیگری راهم در حوزه کلام ، اخلاق وتربیت ، فقه ، تاریخ راه اندازی بکنیم ودرآن از آثار علمی پژوهشی خواهران بهره ببریم.
وی اظهار داشت: دُرّ گران بهای دین الهی نسل به نسل تا امروز به دست ما رسیده ودر جهان معاصر امثال ما امانت دار آن هستیم و وظیفه رسالت مداری بر دوشمان قرارداده شده است که باید درپیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.
ایشان خاطر نشان کردند که : اگر به همه ی این مسائل باور داشته باشیم و این باور را به طلاب جوان منتقل بکنیم ، مطمئن باشید یک خیزش علمی و آموزشی بانشاط و بسیار فراگیر در حوزه های خواهران بوجود می آید.
و حرف آخر اینکه: امام راحل فرمودند: این قلم هاست که شهیدپرورند پس خواهران جهاد علمی داشته باشند و بر قلم خود ارج نهند.

در انتها دکتر هراتیان مسئول انجمن قرآنی کشور تأکیدداشت: بر انسجام کانون ها و انجمن های پژوهشی وسیر مطالعاتی به صورت گروهی تاکید داشتند و گفتند: پژوهشگر علاوه برمهارت افزایی باید توانایی تولید علم و نقد مقالات و آثار دیگران را هم داشته باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.