امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57164
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1396 - 17:36 | | ارسال توسط :

نظام اقتصادی می تواند بحران زا یا آرامش آفرین باشد/سرمایه گذاری می تواند مشکل بیکاری را حل کند

به گزارش بابل نوین،  مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در بیست و ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران حادثه مهمی در تاریخ سه دهه اخیر کشور خواهد بود چرا که رای ملت می تواند سرنوشت ساز باشد. […]

به گزارش بابل نوین،  مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در بیست و ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران حادثه مهمی در تاریخ سه دهه اخیر کشور خواهد بود چرا که رای ملت می تواند سرنوشت ساز باشد.

خوانساری از ثبات و آرامشی که باید در کشور حکمفرما باشد به عنوان مهمترین دغدغه همه مردم و فعالان اقتصادی یاد کرد و افزود: امید است ثبات و آرامش کنونی استمرار داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی تهران اذعان داشت: نظام اقتصادی استوارترین بخش هر کشور بوده که می تواند بحران زا یا آرامش آفرین باشد لذا با تغییر دولت ها، سیاست های و مباحث اقتصادی اصلاح شده و ممکن است یک اشتباه به بروز بحران بیانجامد.به گفته وی کشورهایی مانند ایران، روسیه و ونزوئلا که وابستگی بالایی به درآمدهای نفتی داشته هم اکنون دچار بحران شده اند مانند سه برابر شدن قیمت ارز در ایران در سال ۹۰ و بحران روبل در روسیه البته نمونه مشابه دیگر ما ونزوئلا بود که‌ هم اکنون تورم ۷۰۰ درصدی را تجربه می کند که پیش بینی می شود در سال جاری میلادی این تورم ۱۲۰۰ درصد برسد که در این صورت بحرانی غیر قابل کنترل است.

وی گفت: بحران های اقتصادی در سالهای پیش از استقرار دولت یازدهم که شاهد افزایش همه روزه قیمت اجناس، رشد هفت تا ۱۰ برابری قیمت مسکن و واردات بی رویه که منجر به تعطیلی وسیع صنایع و کارخانجات بودیم، تحریم ها و قطع رابطه با کشورهای توسعه یافته، ثبت تورم بالای ۴۰ درصدی، رشد منهای ۶،۷ درصدی تولید ناخالص داخلی، رشد منفی سرمایه گذاری، کاهش ارزش پول ملی، نصف شدن قدرت خرید مردم و به صفر رسیدن اشتغال، سایر مشکلات بوجود آمده  کشور در حال تبدیل شدن به ونزوئلایی دیگر بود که با تمهیدات دولت یازدهم اوضاع بهبود یافت.

خوانساری تاکید کرد: تک رقمی شدن تورم در سال گذشته، ثبات قیمت ها، ثبت تراز تجاری مثبت در ۲ سال گذشته، به حداقل رسیدن نوسان های ارزی، کاهش تنش های سیاسی در سطح جامعه و دانشگاه ها، کاهش فرار مغزها و ایجاد امید و آرامش در کشور، از جمله دستاوردهای مهم فعالیت دولت در چهار سال گذشته بود.

خوانساری افزود:  در حال حاضر شرایط سخت سال های گذشته پشت سر گذاشته شده و رکود از بسیاری بخش های اقتصادی رخت بربسته است  و نباید اتفاقات آن سالها از جمله صف های طولانی دارو، مواد غذایی، ورشکستگی بسیاری کارخانجات در سال ۹۰، زندانی و ورشکست شدن بسیاری کارآفرینان را فراموش کنیم.

رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: اگر قرار باشد مشکل بیکاری حل شود جز با سرمایه گذاری، ثبات و آرامش کشور و پرهیز از تصمیمات غیرکارشناسی میسر نمی شود و باید بدانیم که با تقسیم پول نمی توان شغل ایجاد کرد.

خوانساری در پایان بیان کرد: همه وظیفه داریم پای صندوق های رای حاضر شویم و رییس جمهوری که با رای بالای ۶۰ درصدی انتخاب شود می تواند برای بخش خصوصی مفیدتر و موثرتر باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.