امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68859
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 09 آبان 1396 - 4:06 | | ارسال توسط :

نقش‌آفرینی ویژه هیات‌های مذهبی در مقابل فتنه و تهدیدات دشمن غیر قابل انکار است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: هیات‌های مذهبی جایگاه ویژه‌ایی در جامعه اسلامی دارد و تریبون‌دار معارف اهل‌بیت هستند و آن را به عینه در بحث فتنه دیدیم که هیات‌های مذهبی به صورت ویژه نقش‌آفرین بودند در مقابل تهیدات دشمن که غیرقابل انکار است.

به گزارش بابل نوین، همزمان با برگزاری انتخابات شورای مرکزی هیات‌های مازندران حجت‌الاسلام ناصر شکریان در گفت‌و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغیه که وزارت کشور زده بود مسئولیت هیات‌های مذهبی به‌عهده سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد.

وی افزود: بر همین اساس در مرحله اول شناسایی همه هیات‌های مذهبی در دستور کار قرار گرفت و اکثر هیات‌ها ضمن تشکیل پرونده و ساماندهی دارای کد شدند تا قابل شناسایی باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: بعدطی این مراحل برای سازماندهی و نظارت انتخابات شورای هیات مذهبی هر شهرستان برگزار و خود هیات‌ها از بین خودشان افرادی را انتخاب می‌کنند که بتوانند در ساماندهی، نظارت و ارتقای سطح هیات‌های مذهبی برنامه‌هایی داشته باشند، لذا انتخابات برگزار و خودشان می‌آیند بر اساس آیین نامه‌ایی که داریم و شهرهایی که تا ۵۰ تا هیات مذهبی دارند در این انتخابات پنج نفر به‌عنوان عضو شورای اصلی انتخاب می‌شوند و در شهرهایی که دارای ۵۰ تا ۱۵۰ هیات باشند هفت نفر و در شهرهایی که از ۱۵۰ به بالا باشند ۹ تا ۱۱ نفر به‌عنوان اعضای اصلی انتخاب خواهند شد.

این مسئول تصریح کرد: هر دوره این شورا چهار ساله است و انتخابات برگزار شده فعلی پنجمین دوره انتخابات در این راستا بود.

حجت‌الاسلام شکریان افزود: شکر خدا با توجه به اطلاع‌رسانی که انجام شده بود مراسم در همه شهرهای مازندران با شکوه برگزار شد که کل این برنامه در ۲۴ شعبه شهر و ۳۸۶ نفر ثبت‌نام کننده بودند  که از بین این عزیزان ۳۳۳ نفر مرد و ۵۳ نفر بانوان از مجموع ۴۵۹۳ هیاتی که در مازندران ثبت شده بود کاندیدا شدند که در این بین ۱۶۲ نفر به عنوان اعضای شورای اصلی و ۴۵ نفر علی‌البدل انتخاب شدند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های این عزیزان تاکید کرد: این افراد کارشان سرکشی، نظارت، حمایت و برنامه‌ریزی در جهت کیفی‌سازی هیات‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: البته شورای استانی هیات‌های مذهبی مازندران با ۲۴ عضو که روسای هیات‌های مذهبی شهرستان‌ها هستند انتخاب خواهد شد و در ادامه نماینده این هیات نماینده استان در شورای هیات‌های مذهبی کشور خواهد بود.

شکریان با اشاره به اهمیت هیات‌های مذهبی در نظام اسلامی افزود: هیات‌های مذهبی جایگاه ویژه‌ایی در جامعه اسلامی دارد و تریبون‌دار معارف اهل‌بیت هستند و آن را به عینه در بحث فتنه دیدیم که هیات‌های مذهبی به صورت ویژه نقش‌آفرین بودند در مقابل تهیدات دشمن که غیرقابل انکار است.

وی در پایان گفت: دشمن می‌خواهد ظرفیت هیات‌های مذهبی را بی‌ارزش کند و درصدد تحریف برنامه‌های ارزشی و جریان‌ساز هیات‌هاست بود لذا حساسیت و نظارت بیشتری می‌طلبد تا هیات‌های مذهبی انقلابی باشند و در چارچوب نظام باشد تا تشیع انگلیسی و امثال این‌ها در این هیات‌ها رسوخ نکند،به همین خاطر حساسیت این دوره از انتخابات بیش از گذشته بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.