امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72847
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 11 آذر 1396 - 13:55 | | ارسال توسط :

نقش تربیت نسل در تحقق جامعه منتظر

رییس مرکز تخصصی مهدویت گفت: جامعه منتظر جامعه پویایی است که برای تحقق بخشیدن به عالی ترین آرمان های الهی و اسلامی تلاش می کند.

به گزارش بابل نوین، با اشاره به اینکه وظایف منتظران ظهور مهدوی در عصر غیبت و حضورامام زمان(عج) با یکدیگر فرق ماهوی ندارد، گفت: هر وظیفه ای که در زمان حضور ایشان داریم همان وظیفه در عصر غیبت هم بر عهده ما است و تنها صورت مسأله تفاوت پیدا می کند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: در عصر حضور امام معصوم(ع)، امور با محوریت ایشان انجام می شود و ما باید به سراغ ایشان برویم، اما در عصر غیبت، این نائبان امام زمان(عج) هستند که باید به آنها مراجعه شود.

وظایف منتظران ظهور مهدوی

وی برخی از وظایف منتظران ظهور مهدوی را این گونه توصیف کرد: منتظران ظهور باید اهل عمل به واجبات، حفاظت از دین، تمسک به قرآن و عترت، تخلق به اخلاق فاضله، پرهیز از رذائل اخلاق و ولایتمداری باشند، همانطور که انسان در عصر حضور امام معصوم(ع) نیز باید به این موارد عمل کند.

معنای انتظار

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی خاطرنشان کرد: انتظار به این معنا است که ما همواره باید در تکاپو باشیم تا آن نظامی که مورد نظر خداوند است و شاخصه های آن را در قرآن کریم بیان فرموده است، تحقق ببخشیم؛ به بیان دیگر ما باید تلاش کنیم تا آن جامعه ای که خداوند در آن امام معصوم(ع) را محور قرار داده است، محقق کنیم؛ فرقی ندارد که ظهور در زمان ما اتفاق بیفتند یا نیفتند، بلکه ما باید به وظیفه شرعی خودمان عمل کنیم.

رییس مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: امروزه همه جوامع پیشرفته به لحاظ مادی و تمدن بشری برای خودشان برنامه های طولانی مدت دارند و سعی می کنند نسل خودشان را برای رسیدن به آن اهداف تربیت کنند تا بالأخره به آن اهداف دست پیدا کنند؛ امروزه باید بدانیم هیچ جامعه ای بدون برنامه و هدف نمی تواند به حرکت در آید.

وی با اشاره به اینکه بهترین هدف برای جامعه زنده و پویا از سوی خداوند در قرآن کریم، «عصر ظهور» نامیده شده است، ابرزا داشت: دولت ظهور منجر به تحقق مدینه فاضله در جهان خواهد شد.

وظیفه جامعه منتظر زمینه سازی برای ظهور مهدوی است

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با بیان اینکه برای اینکه ظهور اتفاق بیفتد باید تمهیدات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر مقدماتی که برای ظهور لازم است، محقق شود، اظهار داشت: جامعه منتظر جامعه پویایی است که برای تحقق بخشیدن به عالی ترین آرمان های الهی و اسلامی تلاش می کند؛ بر این اساس وظیفه جامعه منتظر زمینه سازی برای ظهور مهدوی است

رییس مرکز تخصصی مهدویت در پایان با اشاره به اینکه هویت و ماهیت مدینه فاضله الهی با بسیاری از فرهنگ ها در تضاد است، بیان کرد: اهداف، مبانی، راهکارها و راهبردهای دولت ظهور که مبتنی بر فرهنگ ناب الهی است، با سایر فرهنگ‌های مادی‌گرا متفاوت است، چون جامعه مهدوی جامعه عدالت محور است و این موضوع  با فرهنگ هایی که نهایت غایتشان همین زندگی مادی است، در تضاد بوده و برای همین مهدویت را برای خودشان تهدید محسوب می کنند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.