امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54126
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 20 فروردین 1396 - 16:04 | | ارسال توسط :

نماز جمعه عاملی تأثیرگذار در وحدت ملی است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: از ظرفيت نماز جمعه كه يكي از عوامل مهم و تأثيرگذار در وحدت ملي است بايد به خوبي استفاده شود.

به گزارش بابل نوین، آیت الله عبدالنبی نمازی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه راوند کاشان، تأسیس نماز جمعه را نعمت بزرگی برای مردم منطقه راوند کاشان دانست و گفت: هرچه نمازهای جمعه توسعه داشته باشد وحدت ملی نیز بیشتر تقویت خواهد شد و ارتباط و محبت و صفا و صمیمیت مردم با یکدیگر بیشتر خواهد شد.

وی افزود: نماز جمعه مظهر اتحاد، انسجام ملی و برادری و صفا و صمیمیت، اخلاق و تواضع و انصاف و رعایت حدود و حریم یکدیگر است.

آیت الله نمازی، توجه و توسعه محلات و مناطق کاشان از جمله منطقه راوند را مورد توجه مسؤولان شهرستان کاشان دانست و با اشاره به اینکه سازندگی نیازمند صبر و صبوری و فرصت و اعتبار است، گفت: تخریب کردن سهل و آسان است اما اصلاح کردن نیازمند زمان است و همانگونه که مشاهده می شود حرکت به سمت و سوی سازندگی در کاشان آغاز شده است.

وی با اشاره به محدودیت های اعتبارات مدیریت شهری، لازمه سازندگی را اعتبار و بودجه دانست و یادآور شد: بیشتر هزینه های شهرداری از سوی مردم تأمین می شود، بنابراین و با توجه به شرایط اقتصادی مردم و رعایت شرایط مردم، شهرداری به ناچار در پیش بینی بودجه های خود تعرفه ها را ثابت نگه داشته و این مسأله سبب کمبود اعتبارات است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه آمادگی فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی را در سایه وحدت ملی دانست و عنوان کرد: جامعه ای مقتدر است که همه با هم هماهنگ و متحد باشند چرا که یکی از عوامل تعیین کننده و موثر در انسجام ملی و اتحاد ملی، نماز جماعت و نماز جمعه است.

آیت الله نمازی در ادامه، ولایت را منشأ عزت اسلام و مسلمین و ملت ایران دانست و افزود: ملت مسلمان ایران امروز هرچه دارد از اسلام و اهل بیت(ع) و ولایت مطلقه فقیه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اقتدار و عزت اسلام در سایه جمهوری اسلامی تفسیر و معنا می‌شود و دشمنان نیز به قدرت اسلام و ملت ایران آگاهی دارند به طوریکه اسلام و ایران اسلامی خواب و آسایش را از آنها گرفته و نگران و مضطرب هستند و اعتراف کرده اند به دلیل موضع گیریهای مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران، منافع آمریکا در منطقه  مورد تهدید و در معرض خطر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: حمله آمریکا و شلیک ۵۹ موشک کروز از ناو جنگی آمریکا در دریایه مدیترانه به یکی پایگاه های هوایی ارتش سوریه، بیانگر نگرانی آمریکا از قدرت اسلام است.

به گفته وی، تحلیگران غربی و برخی از اندیشمندان سیاسی غربی از جنگ در سوریه و عراق این است که پیروزی عراق و سوریه در حقیقت پیروزی جمهوری اسلامی ایران است، چرا که جنگ در سوریه و عراق با هدایت های ایران است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در نظام های سیاسی هیچ نظامی را مترقی تر از نظام سیاسی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نمی دانیم، گفت: در نظام های سیاسی دنیا برای رهبری و مدیریت جامعه هیچ شرطی ذکر نشده است و امروز هیچکدام از حاکمان بر دنیا به لحاظ اسلامی، صالح و واجد شرایط نیستند.

آیت الله نمازی، اظهار داشت: ریاست مال هرکسی نیست، ریاست شایسته اهل آن است و کسی باید رییس باشد که دارای صلاحیت و اخلاق مردمی باشد و در برابر آحاد مردم جامعه متواضع، دلسوز و در راستای منافع و مصالح مردم حرکت کند و خودم را خادم مردم بداند.

وی در ادامه شرایط کشور، منطقه و جهان را بسیار پیچیده و حساس و مبهم دانست و افزود: ملت، مسؤولان، نهادهای نظامی، فرهنگی و سیاسی باید خود را برای شرایط مبهم آینده آماده کنند و انسجام خود را حفظ کند و از هرآنچه که  سبب منیت و اختلاف شود پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، وحدت را عامل اصلی حرکت به سوی سازندگی و تکامل خواند و با اشاره به اینکه تفکرات منطقه ای و جزیره ای و اختلافات برای وحدت ملی سمی مهلک  است، تأکید کرد: از ظرفیت نماز جمعه که یکی از عوامل مهم  تأثیر گذار در وحدت ملی است باید به خوبی استفاده شود.

آیت الله نمازی وحدت ملی و انسجام ملی را سرمایه اسلام و مسلمین خواند و اظهار داشت: تحریم های اقتصادی از صدر اسلام وجود داشته و برای شکاف و فاصله بین مسلمان و پیامبر، مسلمان را تحریم کردند تا آنها را ناراضی و انسجام مسلمان را بشکنند و ملت را از رهبری جدا کنند و امروز نیز دشمن با تحریم های  اقتصادی قصد دارد ملت ایران را در تگنای اقتصای قرار دهند تا آنها را از انقلاب دورکنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، تعدد قانونی نامزدهای انتخابات را پذیرفته شده دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه تعدد نامزدهای انتخابات سبب شکسته شدن آرای مردم شود به مصلحت نیست، چرا که منتخبین مردم باید با اکثریت آرا انتخاب شوند.

وی افزود: اگر انگیزه خدمت به مردم باشد باید نامزدهایی که دارای تحصیلات عالیه و تخصص لازم برای کمک به سازندگی شهر را  دارند وارد عرصه شوند، چرا که متوقف کردن تحریم های جدید بر علیه ایران تا اعلام نتایج انتخابات در ایران بیانگر نفوذ آمریکا در انتخابات است، از این رو مردم باید مراقب باشند تا از اختلاف و هر آنچه که سبب تضعیف و تخریب یکدیگر شود پرهیز کنند.

آیت الله نمازی گفت: امروز عصر جهاد و ایثار و فداکاری و تواضع است و هرگروه و تشکلی که صادقانه و خالصانه و مخلصانه برای خدا ایثار کند پیروز و موفق خواهد بود اما آنهایی که به دنبال کاسبی و نام و نان و موقعیت اجتماعی و اشغال صندلی‌ها و پست‌ها باشند محکوم به شکست هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه رای دهنگان در انتخابات و کاندیداهای انتخابات باید نیت ها را خالص کنند و کارهای آنها بر محور خدا باشد، گفت: انقلاب اسلامی بر پایه خون شهدا استوار است و هرکس اخلاص نداشته باشد و به دنبال منافع شخصی باشد رسوا، منزوی و شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام سید مهدی اصل حسینی امام جمعه راوند کاشان نیز با ارائه گزارشی از فعالیتهای ستاد نماز جمعه و برخی از مشکلات مردم منطقه راوند، خزاق و طاهرآباد، گفت: منطقه راوند کاشان برای رفع مشکلات خود، نیازمند توجه بیشتر مسؤولان شهرستان کاشان است.

وی بر لزوم هرچه بیشتر تعامل ارگانها، نهادها و سازمانهای شهرستان کاشان با مردم منطقه راوند تأکید کرد و افزود: مردم منطقه راوند از مسؤولان شهرستان کاشان انتظار دارند امکانات تفریحی، رفاهی، فرهنگی و اقتصادی را برای منطقه راوند فراهم کنند.

حجت الاسلام اصل حسینی، یادآور شد: امام جمعه و ستاد نماز جمعه راوند به عنوان محور اتحاد مردم، درخواستهای مردمی را از تریبون نماز جمعه به مسؤولان منتقل می‌کند.

لازم به ذکر است، با تأسیس نماز جمعه منطقه راوند، اولین نماز جمعه ۲۵ تیرماه سال ۹۵ درآستان مقدس امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع) راوند کاشان به امامت حجت الاسلام سید مهدی اصل حسینی برگزار شد./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.