امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72731
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 10 آذر 1396 - 16:39 | | ارسال توسط :

نمایندگان مردم در مجلس باید بابصیرت و تیزبین باشند

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: نمایندگان مردم در مجلس باید مانند آیت‌الله مدرس آزاداندیش، با بصیرت و تیزبین باشند، بهتر است از خود بپرسند آیا مانند این بزرگمرد، متدین و باتقوا هستند و می‌توانند از پول چشم‌پوشی کنند

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد اظهار کرد: مسیر تمام انبیا به ویژه پیامبر اکرم(ص) دعوت جامعه به وحدت بود و  در یکپارچگی مردم می‌کوشیدند.

وی افزود: معنای وحدت این نیست که برادران اهل سنت دست از اعتقاد خود بردارند و شیعه بشوند و یا شیعیان از عقیده خود برگردند، وحدت یعنی پافشاری بر اعتقادات مشترک.

این مسئول ادامه داد:  مسلمانان چه شیعه باشند و چه سنی باید در مسیر اعتقاداتشان راسخ و در مسیر صلح، اخوت  با برادری در کنار هم زندگی کنند، همه باید بدانند برجسته کردن اختلافات مذهبی به ویزه با اهل سنت از نقشه‌های دشمنان است و با حفظ وحدت نگذاریم آتشی را که دشمن روشن کرد را شعله‌ورتر سازیم.

امام‌جمعه لاله‌آباد  با اشاره به روز مجلس تصریح کرد: نمایندگان تنها در زمان کاندیداوری نباید شعار بدهند و با ورود به مجلس نیز پای شعار خود بمانند، نمایندگان مردم در مجلس باید مانند آیت‌الله مدرس آزاداندیش، با بصیرت و تیزبین باشند، بهتر است از خود بپرسند آیا مانند این بزرگمرد  متدین و باتقوا هستند و می‌توانند از پول چشم‌پوشی کنند، خوشا به حال نماینده‌ای که مانند مدرس است و آنان که این گونه نیستند استغفار کنند.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: برخی از قوانین مجلس دست‌وپاگیر است ، نمایندگان این مشکلات را باید در مجلس بررسی کنند، از دیگر وظایف آنان نظارت است، آنان باید بر دستگاه‌های اجرایی کشور و عملکرد همه ادارات نظارت داشته باشند، با نظارت درست باید بدانند نقص و کمبود در کجاست و در رفع آن تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکلات روستاییان افزود: همان گونه که در دیدار با استاندار محترم بیان شد، بیمه روستاییان، عشایر  و بیمه منازل روستایی باید جدی گرفته شود، سال گذشته طوفانی آمد و خسارات بسیاری بر روستاییان وارد شد اما کسی این خسارات را جبران نکرد.

خطیب جمعه لاله‌آباد  اظهار کرد: متصدیان بیمه عشایر و روستا باید با جدیت وارد شوند، از بخشدار، شوراها و دهیاران مطالبه می‌کنم که  کشاورزان و خانه‌هایی که بیمه نیستند را شناسایی و بیمه کنند.

شیخی ادامه داد: از ضعف‌های بزرگ امروز جامعه ما ضعف اخلاقی است و اخلاق در جامعه کم‌رنگ شد، در صورتی که روز میلاد پیامبر ما روز اخلاق و مهروزی است، اخلاق یک حالت رفتاری انسان است و باید در میدان عمل و رفتار ان را رعایت کنیم، آیا ما در ادارات، معاشرت‌های خود اخلاق اسلامی را رعایت می‌کنیم؟

امام‌جمعه لاله‌آباد در پایان با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو گفت: دانشجویان سرمایه کشور هستند و آینده کشور به دست آنان است، دانشجویان باید آینده را بسنجند و خود را با آینده وفق دهند، دانشجویان باید مواظب باشند دست‌آویز حزب‌های سیاسی نشوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.