امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80957
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 14 فروردین 1397 - 12:41 | | ارسال توسط :

نوسازی بافت‌های فرسوده رکود بازار مسکن را کاهش می‌دهد

به گزارش بابل نوین، محمد امیرزاده رئیس کمسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران با بیان اینکه روند افزایش قیمت مسکن مانند دهه‌های گذشته نیست، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و تورم در سال آینده، در بازار مسکن نیز افزایش متناسب با تغییرات قیمت را شاهد خواهیم بود. رئیس کمسیون احداث […]

به گزارش بابل نوین، محمد امیرزاده رئیس کمسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران با بیان اینکه روند افزایش قیمت مسکن مانند دهه‌های گذشته نیست، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و تورم در سال آینده، در بازار مسکن نیز افزایش متناسب با تغییرات قیمت را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران با اشاره به رکود مسکن، بیان کرد: رکورد در بازار مسکن باز می‌گردد به کاهش میزان ازدواج و زاد و ولد که تقاضا را برای مسکن کاهش می‌دهد، همچنین سرمایه‌گذاری در بازار ارز نیز بی تأثیر نبوده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن طرح دولت برای نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده مرکز شهر، تصریح کرد: در صورتی که نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق مرکزی با سرمایه‌گذاری مناسب ادامه یابد شاهد اثرات مثبت آن در بخش‌های مسکن خواهیم بود.

رئیس کمسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران با اشاره به تأثیرات مثبت رونق مسکن در اقتصاد، ابراز کرد: بازسازی و نوسازی در بخش مسکن باعت رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در حوزه مسکن می‌شود. بخش مسکن مصرف کننده تولیدات داخلی کشور است از تیرآهن، دروپنجره، مصالح ساختمانی و لوازم برقی که در حدود ۱۰۰ قلم از آن در بخش مسکن استفاده می‌شود. سهم مسکن در تولید ناخالص داخلی ۵ درصد است.

امیرزاده در پایان با بیان اینکه ارائه تسهیلات باعث افزایش قدرت خرید در مسکن می‌شود، گفت: افزایش قیمت مسکن باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است و دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات با نرخ سود مناسب رونق بازار مسکن را سرعت ببخشد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.