امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60898
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 8:05 | | ارسال توسط :

نوستالژی/ جناح چپ پرستاره پرسپولیس در دهه هفتاد

پرسپولیس در دهه هفتاد بازیکنان برجسته و قدرتمندی در جناح چپ تیمش داشت.

به گزارش بابل نوین، رضا شاهرودی و محمد برزگر دو بازیکن چپ پای پرسپولیس در دهه هفتاد بودند، دو بازیکنی که چندین سال با پیراهن پرسپولیس در رقابت های مختلف شرکت کردند و عناوین و افتخاراتی هم به دست آوردند. البته افتخارات و موفقیت های رضا شاهرودی به مراتب بیشتر از محمد برزگر است.

رضا شاهرودی که در نوجوانی به تیم ملی نوجوانان ایران هم دعوت شده بود، چند سالی در تیم های پایه کشاورز بازی کرد تا بالاخره در سال ۱۳۶۹ در تیم بزرگسالان کشاورز درخشید و به خاطر بازی های درخشان، مورد توجه مسئولان پرسپولیس قرار گرفت. در سال ۱۳۷۲ به پرسپولیس پیوست و یک دهه برای قرمزپوشان پایتخت بازی کرد. البته در این یک دهه در سه مقطع از پرسپولیس دور بود؛ یک سال محرومیت پس از اتفاقات دربی سی و هشتم پایتخت، انتقال قرضی به تیم آلتای اسپور در لیگ ترکیه که فقط چهار ماه طول کشید، و یک دوره کوتاه که به صورت در جام باشگاه های آسیا پیراهن دالیان چین را پوشید و برای این تیم بازی کرد. شاید بزرگترین حسرت شاهرودی را بتوان مصدومیت او در آستانه اولین دیدار ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه دانست. شاهرودی پس از پرسپولیس، در تیم های پاسارگاد و پیکان بازی کرد و فوتبال حرفه ای را کنار گذاشت.

در این تصویر که مربوط به دوران حضور دو چپ پای دهه هفتاد پرسپولیس است، محمد برزگر را در کنار رضا شاهرودی مشاهده می کنید. جوانی که با درخشش در تیم های بانک ملی و فجر سپاسی، راهی پرسپولیس شد و پنج فصل در این تیم توپ زد. برزگر بعد از جام جهانی ۱۹۹۸ چند بار به تیم ملی دعوت شد اما فقط ۲ بازی ملی انجام داد. این بازیکن چپ پا پس از جدایی از پرسپولیس راهی صنعت نفت آبادان شد. سپس برزگر مدتی را در تیم های شهرداری بندرعباس و تربیت یزد بازی کرد و از فوتبال خداحافظی کرد./م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.