امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 52571
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 04 فروردین 1396 - 16:36 | | ارسال توسط :

نگاه مسئول دولت به رهبری باشد و دغدغه‌های رهبری جزو تکلیف برای دولت محسوب شود

امام‌جمعه گتاب گفت: خواسته ما این است که نگاه مسئول دولت به رهبری باشد و دغدغه‌های رهبری جزو تکلیف برای دولت محسوب شود، علی‌رغم آنکه چند سال رهبری رویکرد سال را مقوله اقتصاد مقاومتی قرار داده است اما هنوز مبانی آن محقق نشده است و کار شایسته‌ای صورت نگرفته است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام‌جمعه شهرگتاب در خطبه‌های اولین نمازجمعه سال۱۳۹۶ با اشاره به فضیلت تقوا اظهار کرد:  تقوا تنها راهبردی است که برای ایدئولوژی بندگی خداست، ما موظفیم در نمازهای پنج گانه به این مساله اشاره کنیم.

وی افزود: در هفته پیش رو میلاد امام باقر(ع) و شروع ماه رجب است، این ماه ماه هدایت و با برکتی است که نباید از آن غفلت کرد.

امام‌جمعه گتاب ادامه داد: ماه رجب یکی از دالان‌ها و راه‌های ماه رمضان و دعاهای پرخیری در آن نهفته است و لیله‌الرغائب در اولین جمعه آن قرار دارد که همه را به نماز پرفیض آن سفارش می‌کنم.

این مقام مسئول با اشاره آغاز سال نو گفت: به نوروزخوانی توجه شود ببینید در این سنت حسنه نیز نام اهل‌بیت از جمله امام علی(ع) و امام حسین(ع) وجود دارد و این نشان می‌دهد نیاکان ما چقدر به پیوند دین با آیین و سنن اهمیت می‌دادند.

وی با اشاره به شعار سال جدید افزود: ببینید اهمیت اقتصاد اسلامی چقدر اهمیت دارد که چند سالی است رهبری بر آن تاکید دارد و اقتصاد مقاومتی را شاخصه جامعه اسلامی می‌داند.

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور تصریح کرد: امام صادق(ع) می فرماید” گرانی و بلبشو بازار مردم را بدخلق می‌کند” پس انسان باید اقتصاد اسلامی را در زندگی روزمره لحاظ کند.

وی افزود: عبادت ده قسمت است که ۹ قسمت آن کسب روزی حلال است و در این مسیر باید همه دست به دست هم بدهیم تا اقتصاد مقاومتی عملی و تولید رونق پیدا کند در غیر اینصورت وابستگی به بیگانگان پیدا می‌کنیم.

خطیب‌جمعه بخش گتاب با اشاره به چند نکته و درخواست از رییس دولت فعلی و آینده اظهار کرد: از دولت فعلی و آینده انتظار داریم همت برای افزایش تولید کشور و زمینه‌سازی برای کسب روزی و رزق حلال کنند.

وی افزود: دومین خواسته ما این است که نگاه مسئول دولت به رهبری باشد و دغدغه‌های رهبری جزو تکلیف برای دولت محسوب شود، علی‌رغم آنکه چند سال رهبری رویکرد سال را مقوله اقتصاد مقاومتی قرار داده است اما هنوز مبانی آن محقق نشده است و کار شایسته‌ای صورت نگرفته است.

تقی‌پور با تاکید بر مساله آموزش تصریح کرد: توجه جدی به مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش و آموزش عالی و سامان دادن به مشکلات عدیده اقتصادی، در حوزه تولید، مصرف، صادرات و قاچاق که باید برخورد با آن بصورت جدی انجام شود.

وی افزود: ایجاد روند رو به رشد تحولات علمی کشور بسیار مهم است که در این چند سال رکود داشته‌ایم و باید فکری جدی برای آن شود.

امام‌جمعه گتاب با گله از وضعیت کنونی بانک‌های کشور اظهار کرد: بررسی مشکلات نظام بانکی کشور امری غیرقابل انکار است که آیت‌الله جوادی آملی فرمود:” بانک‌های ربوی جلوی تولید و اشتغال در کشور را گرفته است و باید جلوی این بانک‌ها را گرفت” و این نشان می‌دهد که این بانک‌ها خود مشکل بزرگی شده است.

وی در پایان گفت: از دولت می‌خواهیم تدبیری اندیشیده شود تا مباحث فرهنگی از جمله مساله طلاق عادی نشود و باید در این مسیر توجه ویژه به بنیان خانواده شود تا در جامعه اسلامی شاهد این موارد نباشیم.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.