امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86153
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, مذهبی تاریخ انتشار : 22 فروردین 1398 - 12:20 | | ارسال توسط :

نیاز امروز جامعه ما حضرت عباس شناسی است

رائفی‌پور در بابل گفت: امروز در جامعه ما عباس‌شناسی واجب و نیاز است، افرادی که در جایگاه‌های خاص مسئولیتی هستند باید با شناخت سیره اهل‌بیت علی‌الخصوص عباس در وفاداری به ولایت دقت‌نظر کنند.

به گزارش بابل نوین، همزمان با جشن‌های اعیاد شعبانیه نشست بصیرتی با موضوع تبیین و بررسی منویات رهبر معظم انقلاب با نام ” گام دوم انقلاب ” در مسجد فاطمه الزهرای بابل برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال کم‌نظیر مردم ولایی شهرستان بابل همراه بود استاد علی‌اکبر رائفی‌پور با بیان جایگاه وفاداری حضرت عباس و تبیین منویات رهبری اظهار کرد: یاران اهل‌بیت همه یک جایگاه ندارد و مراتب و جایگاهشان متفاوت است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در طول تاریخ برخی امامزادگان بودند که برای اسلام مشکل ایجاد کردند چون دنبال نژادپرستی و عشیره‌نگری بودند اما عباس علمدار دشت کربلا حتی در این زمینه درس وفاداری و تبعیت از ولایت به ما داد.

این کارشناس حوزه‌های سیاسی اجتماعی ادامه داد: وقتی حضرت عباس می‌گوید برادرانم را زودتر از خود می‌فرستم تا حتی در داغ برادران و نزدیکانم هم با برادرم شریک باشم یعنی عباس وفادار است و کم نمی‌آورد.

رائفی‌پور تصریح کرد: برای یک رزمنده نجنگیدن سخت است و حضرت عباس در کنار آب آوردن حرف امام زمانش را آورد و آب مصداقی برای تبعیت از امام زمانش بود.

وی گفت: امروز در جامعه ما عباس‌شناسی واجب و نیاز است، افرادی که در جایگاه‌های خاص مسئولیتی هستند خطراتشان و احتمال سقوط شان بیشتر است و باید با شناخت سیره اهل‌بیت علی‌الخصوص عباس در وفاداری به ولایت دقت‌نظر کنند، حضرت عباس پای امام زمانش همه چیز را داد.

این نظریه‌پرداز حوزه‌های اجتماعی افزود: نباید از دین فقط یک جسم و کالبد دید بلکه حقیقت خود امامان هستند چون مثل امام مثل خود کعبه است.

رائفی‌ پور با اشاره به برخی علائم ظهور آخرالزمان اذعان کرد: امروز بسیاری از علائم ظهور مانند قیافه‌های تغییرکرده، نزول‌خواری، شوخی‌های بیجا، لوات و تصمیم های اشتباه در حال محقق شدن و اجراست، بسیاری حتی در دوره آخرالزمان به‌خاطر این‌که رای‌های نامناسب دادند می‌روند به جهنم و یا به‌خاطر دیگران، جال اینجاست حاضر نیست اشتباهش را هم قبول کند.

این پژوهشگر ادامه داد: باید ببینیم چقدر شبیه امام زمان(عج) هستیم و اگر امروز ظهور کند واقعا چه نسبتی با امام داریم، در گذشت و وفاداری عباس هیچ ساختار اخلاقی تاب مقابله ندارد و در مقابلش ارباب ما حسین(ع) شما می‌بینید نامش همه جهان‌خواران عالم را می‌ترساند.

وی افزود: در مورد امام حسین(ع) این‌گونه عمل کردند اما امروز هنوز هم از او می‌ترسند، امروز بزرگترین اجتماع تاریخ بشر به بهانه او در اربعین ایجاد می‌شود و در رگ‌های کربلا به جای سلول انسان و مهربانی در جریان است.

مدیر موسسه مصاف یادآور شد: برای حسین(ع) امروز بزرکترین کارناوال جهان تشکیل می شود و به واقع سرور آزادگی است پس آزادمردی و نگاه الهی به دین باعث جاودانگی خواه شد.

رائفی‌پور تاکید کرد: در دوره آخرالزمان سقوط هم بیشتر است چون برخی امور مانند راحت کردن گناه برای دیگران به وفور دیده می شود و این داستان حتما حساب و کتاب دارد.

وی در پایان گفت: برخی به جایی از درد و ناانسانی رسیده‌اند که به فکر مردم نیستند اما به فکر حقوق برخی حیوانات هستند اول اصل را دریابید آن هم جای خود.

 

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.