امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56648
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1396 - 19:45 | | ارسال توسط :

هدف از ایجاد دو قطبی در جامعه گسست اجتماعی در جامعه است

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که با ایجاد دو قطبی کاذب، جامعه قابل شکستن و فروپاشی است، گفت: بادو قطبی کاذب می شود با کمترین هزینه آحاد جامعه را به جان هم انداخت و امنیت روانی جامعه را مختل کرد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل عصر امروز در جمع بسیجیان منطقه گتاب بابل با بیان این مطلب که از قطبی سازی فضای انتخاباتی در کشور پرهیز شود، گفت: جریان های ضد انقلاب معاند از جمله سرویس های اطلاعاتی نظام های استکبار جهانی و جریان های ضد انقلاب خارج نشین در ایام انتخابات سناریوهای متعددی را به منظور اثرگذاری بر انتخابات ایران طراحی کرده اند.

وی رسانه های بیگانه را پیشرو اجرای این طرح بیان کرد و افزود: تبلیغات سیاسی دشمنان برای ایجاد تاثیر توام با التهاب در انتخابات پیش رو به ویژه انتخابات ریاست جمهوری است تا نتایج دلخواه آنان رقم بخورد.

امام جمعه گتاب یکی از نقشه های دشمنان را ایجاد فضای دو قطبی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با بصیرت سیاسی خود این نقشه دشمنان را رصد کردند و نسبت به آن هشدار دادند.

وی ادامه داد: دو قطبی های طراحی شده در انتخابات با القای دو قطبی جنگ و صلح، سیاه و سپید، جنگ و توافق، برجام و ضد برجام رقم می خورد و برخی از رسانه ها و چهره های سیاسی متاسفانه بازیگر این سناریو شده اند.

حجت الاسلام تقی پور تبعات ایجاد فضای دو قطبی را برای کشور خطرناک بیان و تصریح کرد: برخی از افراد در داخل کشور بدون این که به تبعات فضاسازی دو قطبی در کشور بیاندیشند، خواسته با ناخواسته همصدا با جبهه دشمنان خارجی شده اند و آن را شعله ور تر می سازند.

وی با بیان این مطلب که به صورت عادی فضای دو قطبی امری اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: آنچه در دو قطبی سازی کاذب در انتخابات دارای اهمیت می باشد، طراحی آن از سوی دشمنان و اجرای آن بر اساس اهداف دشمنان در کشور است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) تاکید کرد: دو قطبى خردگرایى و عقلانیت از سوی دو جبهه سیاسی و اندیشه سیاسی موجب رشد دانش سیاسی و پختگی جامعه خواهد شد.

وی هدف از دو قطبی سازی های کاذب را درگیری داخلی و ایجاد شکاف در جامعه بیان کرد و گفت: دوقطبى‏سازى‏هاى دروغین و شیطانی براى ایجاد اصطحکاک در میان نیروهای فعال جامعه و تلف کردن توان داخلی و هدف گذاری های نامناسب از جمله فراموش شدن مسائل اصلی در کشور و برجسته شدن مسائل غیر اصلی و بی فایده در جامعه است.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که با ایجاد دو قطبی کاذب، جامعه قابل شکستن و فروپاشی است، خاطرنشان کرد: با ایجاد دو قطبی کاذب با کمترین هزینه می توان آحاد جامعه را به جان هم انداخت و امنیت روانی جامعه را مختل کرد.

وی ادامه داد: منشأ اصلى دوقطبی سازی هاى دروغین، در خارج از کشور است اما متأسفانه برخى اوقات در داخل نیز از سوی برخی چهره های سیاسی نیز تکرار می ‏شود.

استاد حوزه و دانشگاه مهمترین و برجسته ترین تبعات دو قطبی سازی را برشمرد و اظهار داشت: شکاف در حاکمیت‏، شکاف بین حاکمیت و مردم، شکاف میان نخبگان سیاسى و امتداد آن در جامعه‏ موجب صدمات جبران‏ ناپذیر را بر همبستگى جامعه وارد می کند.

وی افزود: نمونه ملموس نتایج دوقطبی ‏سازى منفى در انتخابات سال ۸۸ بود که قریب به ۹ ماه، جامعه ایران را دچار التهاب و اغتشاش کرد.//م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.